01-16-2021, 01:39 PM
Allereerst, Iedereen beste wensen en veilige kilometers voor het komende jaar!
Ik ben inmiddels een tijdje bezig met het opknappen en ombouwen van mijn r80/7 naar een bobber model, heb inmiddels de schokdempers onder het zadel laten lassen (onder een hoek), maar daar krijg ik bij nader inzien een aantal vragen over.
Zit er een beveiliging in de achterbrug/cardan die voorkomt dat de cardan as te ver onder een hoek komt te staan?
Een voorbeeldje mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, stel ik weeg 100Kg+ en ga met een rot-snelheid een drempel over waardoor ik de schokdempers volledig inveer en daardoor dus aan het einde kom van de hoek die de achterbrug/cardan kan maken. Waar komt dan de klap op? Is het enkel de cardan as die dan de klap opvangt of zit er een maximale hoek in de achterbrug die voorkomt dat dit kan gebeuren?
Ik ben inmiddels een tijdje bezig met het opknappen en ombouwen van mijn r80/7 naar een bobber model, heb inmiddels de schokdempers onder het zadel laten lassen (onder een hoek), maar daar krijg ik bij nader inzien een aantal vragen over.
Zit er een beveiliging in de achterbrug/cardan die voorkomt dat de cardan as te ver onder een hoek komt te staan?
Een voorbeeldje mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, stel ik weeg 100Kg+ en ga met een rot-snelheid een drempel over waardoor ik de schokdempers volledig inveer en daardoor dus aan het einde kom van de hoek die de achterbrug/cardan kan maken. Waar komt dan de klap op? Is het enkel de cardan as die dan de klap opvangt of zit er een maximale hoek in de achterbrug die voorkomt dat dit kan gebeuren?