Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80/7 uitlaatbocht zit vast in cilinder
De klemmen losdraaien en op het middenstuk van de balanspijp schuiven. Daar weer laten klemmen en proberen of je de balanspijp kan verschuiven in een van de bochten. Dat zal maar een paar cm zijn om los te komen uit de andere pijp. Deze kan je dan proberen te verdraaien en weghalen dan kan ook de andere pijp losgemaakt worden.
Bij mijn monolever R65 zit een stuk klem van een ca. 6 cm lang over het midden van de balanspijp. Daar zitten de linker en rechter deel tegen elkaar en dient de klem om het gasdicht af te sluiten.
Reply
(01-17-2021, 11:04 PM)DirkR80 Wrote: Klopt, balanspijpen zitten inderdaad met 2 klemmen aan de zijkant maar volgens mij lukt het niet om deze te demonteren wanneer beide uitlaten nog in de cilinder zitten.

Tuurlijk klopt dat, Jaap zegt niet zomaar wat.
Reply
(12-24-2020, 02:09 PM)DirkR80 Wrote: Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een R80/7 project gekocht, ben deze nu rustig aan het demonteren om deze op te knappen.
Eenmaal bij de uitlaten aangekomen kreeg ik beide kransen niet los, dus na wat onderzoek besloten deze door te zagen om mijn cilinder draad te sparen.

Echter zit nu mijn uitlaat aan (alleen) de rechter kant nog harstikke vast in de cilinder, hoe kan ik deze los krijgen?
Heb reeds 2 dagen lang met WD40 gespoten, en met een plastic hamer getikt op de uitlaat bocht om deze te laten schrikken maar ik krijg er tot op heden nog geen beweging.
Zelf heb ik ooit van een rvs pijp/buis zelf een verbinder gemaakt als balanspijp. Mocht je de oude moeten stukslijpen
Reply
De aluminium bus waar de bocht in vastzit flink warm stoken met een schildersfohn (denk om brandgevaar) en dan nog eens proberen. Je kunt ook eerst warm stoken en dan met water afkoelen, eventueel herhalen.

Succes
Theo
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)