Beste BMW-liefhebbers,
Ik ben Marc en nieuw op dit forum. Ik ga starten met de restauratie van de R50 die mijn schoonvader in 1964 nieuw heeft gekocht.
En meteen de eerste vraag ...
De aluminium velgen zijn aardig verweerd, verder wel heel en rond maar er zit een dikke oxidelaag op, vooral op de naven. Heb de spaken al verwijderd en wil nu naven en velgen opknappen voordat ik ze laat spaken.
Mijn plan is om ze met Dasty te ontvetten, dan gewoon met water en sop schoon te maken en ze daarna met Scotch brite weer wat op te poetsen.
Is er een betere manier? Heb eerlijk gezegd weinig ervaring met alu velgen en wil zoveel mogelijk de originele onderdelen behouden. En het hoeft niet in showroomstaat te worden.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Marc
Ik ben Marc en nieuw op dit forum. Ik ga starten met de restauratie van de R50 die mijn schoonvader in 1964 nieuw heeft gekocht.
En meteen de eerste vraag ...
De aluminium velgen zijn aardig verweerd, verder wel heel en rond maar er zit een dikke oxidelaag op, vooral op de naven. Heb de spaken al verwijderd en wil nu naven en velgen opknappen voordat ik ze laat spaken.
Mijn plan is om ze met Dasty te ontvetten, dan gewoon met water en sop schoon te maken en ze daarna met Scotch brite weer wat op te poetsen.
Is er een betere manier? Heb eerlijk gezegd weinig ervaring met alu velgen en wil zoveel mogelijk de originele onderdelen behouden. En het hoeft niet in showroomstaat te worden.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Marc