Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aluminium velgen R50 opknappen
#1
Music 
Beste BMW-liefhebbers, 

Ik ben Marc en nieuw op dit forum. Ik ga starten met de restauratie van de R50 die mijn schoonvader in 1964 nieuw heeft gekocht.

En meteen de eerste vraag ... 

De aluminium velgen zijn aardig verweerd, verder wel heel en rond maar er zit een dikke oxidelaag op, vooral op de naven. Heb de spaken al verwijderd en wil nu naven en velgen opknappen voordat ik ze laat spaken.
Mijn plan is om ze met Dasty te ontvetten, dan gewoon met water en sop schoon te maken en ze daarna met Scotch brite weer wat op te poetsen. 
Is er een betere manier? Heb eerlijk gezegd weinig ervaring met alu velgen en wil zoveel mogelijk de originele onderdelen behouden. En het hoeft niet in showroomstaat te worden.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,

Marc
Reply
#2
Ik heb de naaf schoongemaakt met WD40 in groene schuurlapjes (van de Action) en het resultaat is een matte finish, zie foto.      O ja, De moer van de steekas met ca 40Nm vast zetten anders sloop je de wiellagers!!!
Reply
#3
Dat resultaat ziet er goed uit, precies zoals ik het in gedachte heb. Bedankt voor de tip!

Welke moer bedoel je precies? Waar de as mee in het frame geklemd zit of de moer waarmee het lager wordt opgesloten?
Reply
#4
De moer op de steekas aan de cardan zijde., zie foto.     

Het zelfde geldt voor het voorwiel. Als je de moer te hard aandraaid vervormt de bus tussen de lagers een zijn je lagers meteen defect.
Reply
#5
Ok helder, bedankt voor de tip!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)