09-19-2020, 02:46 PM
Hallo BMWers,
Ik zal mij even voorstellen, Ik ben Henk, woonachtend in de buurt van Utrecht en heb nu ongeveer 1 jaar een BMW R1100S uit 1999 met 38.000 KM op de teller.
Het is een echte sleutelfiets waar ik lekker in mijn vrije tijd druk mee ben om alles goed draaiende te houden. Dat is wel nodig want het beestje is 21 jaar oud.
nu heb ik onlangs nieuwe voorvorkkeeringen besteld bij onze vrienden van de hobbyist en deze vervangen samen met de olie. Na de eerste testrit zich ik weer olie rondom mijn binnenpoot.
(foute boel).
Dit waren imitatie keerringen wat mij was geadviseerd door de hobbyist, deze hebben maar 1 ronde veer rondom het afdichtingsrubber en geen 2 veren zoals de oude wel had.
Ik heb misschien de keerring verkeerd gemonteerd. Met de afdichtingsveer naar boven (richting stuur) leek mij het handigst maar misschien heb ik het mis.
Heeft iemand hier ervaring mee?
het onderdeelnummer van de hobbyist is 31988/1
met vriendelijke groet,
Henk Schoe
Ik zal mij even voorstellen, Ik ben Henk, woonachtend in de buurt van Utrecht en heb nu ongeveer 1 jaar een BMW R1100S uit 1999 met 38.000 KM op de teller.
Het is een echte sleutelfiets waar ik lekker in mijn vrije tijd druk mee ben om alles goed draaiende te houden. Dat is wel nodig want het beestje is 21 jaar oud.
nu heb ik onlangs nieuwe voorvorkkeeringen besteld bij onze vrienden van de hobbyist en deze vervangen samen met de olie. Na de eerste testrit zich ik weer olie rondom mijn binnenpoot.
(foute boel).
Dit waren imitatie keerringen wat mij was geadviseerd door de hobbyist, deze hebben maar 1 ronde veer rondom het afdichtingsrubber en geen 2 veren zoals de oude wel had.
Ik heb misschien de keerring verkeerd gemonteerd. Met de afdichtingsveer naar boven (richting stuur) leek mij het handigst maar misschien heb ik het mis.
Heeft iemand hier ervaring mee?
het onderdeelnummer van de hobbyist is 31988/1
met vriendelijke groet,
Henk Schoe