Posts: 208
Threads: 5
Joined: Jun 2012
Reputation:
8
09-10-2020, 07:25 AM
(This post was last modified: 09-10-2020, 07:43 AM by OmarB.)
Je zoekt volgens mij in de juiste richting. Ik zou zeggen: één van de bobines is stuk. De hallgever zou kunnen indien je die had, maar die zijn pas vanaf 09-1980 in de boxers gemonteerd.
Jouw R100RT is uit 1979 is een "overgangsmodel" tussen de eerste en de tweede /7 serie. Er zitten nog contacpunten in, maar die zitten al gemonteerd in dezelfde koker, waar vanaf september 1980 de hallgever in werd gemonteerd.
Posts: 22
Threads: 9
Joined: Mar 2018
Reputation:
0
vanuit de koker zoals je aangeeft gaat via een condensator maar 1 draad naar de bobine's , terwijl ik bij andere hallgevers zie dat er een 3 polige stekker aan zit . ga binnenkort nakijken of de bobine's defect zijn, eerst even een weekje vakantie. alvast bedankt.
Posts: 208
Threads: 5
Joined: Jun 2012
Reputation:
8
De aanwezigheid van een condensator wijst al op een puntenontsteking en dus geen hallgever. Waarschijnlijk is er maar één bobine defect (zijn 2 in serie geschakelde 6 Volt bobines). Een kwestie van even doormeten met een multimeter.
Fijne vakantie!
Posts: 12
Threads: 2
Joined: Apr 2012
Reputation:
1
Een slechte/ defecte condensator geeft precies hetzelfde probleem, die zou ik dus eerst vervangen
Verkrijgbaar bij onze sponsor, is een specifiek type, alleen voor bouwjaar 79/80 met al wel het "potje"
maar nog met puntjes.
Posts: 301
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
Je kan ook overstappen naar elektronische ontsteking met elektronische vervroeging, eventueel in combinatie met een dubbele bobine.
Posts: 22
Threads: 9
Joined: Mar 2018
Reputation:
0
ga alles nakijken en bedankt voor de tips !
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Condensator is de goedkoopste poging. Én het meest waarschijnlijk.
Posts: 16
Threads: 0
Joined: Feb 2010
Reputation:
0
Hallo Voermans.
Ook zou ik de bougiedop nameten. Bij mijn 80/7 waren in beide doppen de weerstand van 5 Kohm defect waardoor er een zeer hoge weerstand was.
Groeten BMW-er
Posts: 22
Threads: 9
Joined: Mar 2018
Reputation:
0
Bedankt allemaal , heb de condensator vervangen ! proefrit gemaakt en lijk dat het probleem opgelost is , het isolatie rubber welke op de behuizing zat was afgebrokkeld en dus massa maakte, .