Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r100 rt slecht lopen bij warme motor
#1
Ineens loopt mijn r100rt BJ 79 slecht bij warme motor Sad ? alles afgesteld , timing ed carbs, bougie's zien er goed uit van kleur, stationair loopt hij erg mooi, maar na enkele km begint hij te stotteren en belabberd te lopen , net of de ontsteking uitvalt. is misschien de hallgever/ontsteking niet goed meer?
Reply
#2
Je zoekt volgens mij in de juiste richting. Ik zou zeggen: één van de bobines is stuk. De hallgever zou kunnen indien je die had, maar die zijn pas vanaf  09-1980 in de boxers gemonteerd. 
Jouw R100RT is uit 1979 is een "overgangsmodel" tussen de eerste en de tweede /7 serie. Er zitten nog contacpunten in, maar die zitten al gemonteerd in dezelfde koker, waar vanaf september 1980 de hallgever in werd gemonteerd.
Reply
#3
vanuit de koker zoals je aangeeft gaat via een condensator maar 1 draad naar de bobine's , terwijl ik bij andere hallgevers zie dat er een 3 polige stekker aan zit . ga binnenkort nakijken of de bobine's defect zijn, eerst even een weekje vakantie. alvast bedankt.
Reply
#4
De aanwezigheid van een condensator wijst al op een puntenontsteking en dus geen hallgever. Waarschijnlijk is er maar één bobine defect (zijn 2 in serie geschakelde 6 Volt bobines). Een kwestie van even doormeten met een multimeter.
Fijne vakantie!
Reply
#5
Een slechte/ defecte condensator geeft precies hetzelfde probleem, die zou ik dus eerst vervangen
Verkrijgbaar bij onze sponsor, is een specifiek type, alleen voor bouwjaar 79/80 met al wel het "potje"
maar nog met puntjes.
Reply
#6
Je kan ook overstappen naar elektronische ontsteking met elektronische vervroeging, eventueel in combinatie met een dubbele bobine.
Reply
#7
ga alles nakijken en bedankt voor de tips !
Reply
#8
Condensator is de goedkoopste poging. Én het meest waarschijnlijk.
Reply
#9
Hallo Voermans.
Ook zou ik de bougiedop nameten. Bij mijn 80/7 waren in beide doppen de weerstand van 5 Kohm defect waardoor er een zeer hoge weerstand was.
Groeten BMW-er
Reply
#10
Bedankt allemaal , heb de condensator vervangen ! proefrit gemaakt en lijk dat het probleem opgelost is , het isolatie rubber welke op de behuizing zat was afgebrokkeld en dus massa maakte, .
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)