Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi, wat een rare reactie; er staat in het stuk zeker wel vermeld dat je een bril moet dragen (is ook je eigen verantwoording trouwens), en verder is het afvoeren van gevaarlijke stoffen een persoonlijke kwestie, die een ieder voor zich moet verantwoorden. Gootsteen ontstopper gaat inderdaad door het riool, ja, anders ontstopt het weinig he? ;-)
Met de brave middeltjes kom je er simpel weg nauwelijks (weet ik uit zeer veel poets ervaringen) vandaar deze tip, vlam dat nou niet gelijk af!
Peter
Quote:<blockquote>VIM werkt ook redelijk goed is gewoon in de supermarkt te vinden.
Moet het weer als nieuw worden dan is stralen met glasparels het mooiste.
waar kan je je verweerde laten glasparel stralen? liefst in de buurt van r'dam</blockquote>in dinteloord,30 km onder de kuip...daar ken je het zelf doen,bij mij in de schuur...
Quote:Lekker knoeien met loog en zuur. Zonder bril uiteraard (die is voor mietjes) En daarna? Hop de troep in de gootsteen. 't zijn allemaal experts, daar op dat Audi forum. Hoe kwam dat water in die compressor? Oh ja, een ongeluk. Rijden kunnen ze ook al niet.
Laten we nou asjeblieft gewoon blijven doen. Schoonmaken ok, maar gebruik (in deze volgorde)
· Gewoon water
· Milde zeep / detergent
· oplosmiddelen zoals diesel, terpentine
· Niet etsende chemische reiniger
· op was gebaseerde polisher (niet voor een blok)
· Slijpende was (idem)
· Schuurmddelen zoals cleanerBrillo
Verder invetten met naaimachineolie, allemaal best. Maar bedenk ook dat een oude motor er best oud uit mag zien. Wil je dat echt niet, dan alles eraf, en parelstralen. Kun je 'm in een museum zetten om er nooit meer mee te rijden. Want dan wordt-ie vies.
onzin,die van mij heeft het 4 jaar geleden ook ondergaan en is nog steeds mooi...als iets schoon is, is het beter schoon te houden...
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Heel goed reinigen/ontvetten en dan spuiten in een velgenzilver?
Bij mijn cilinders blijft het nog steeds goed zitten.
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Jacco:
"onzin,die van mij heeft het 4 jaar geleden ook ondergaan en is nog steeds mooi...als iets schoon is, is het beter schoon te houden... "
Ik weet zeker Jacco ,dat als je de motor van vier jaar geleden naast die van nu zou zetten je wel degelijk verschil gaat zien.
Aluminium oxideerd nu eenmaal, daar is niets tegen te doen, hooguit te vertragen.
Spuiten met velgen-silver is natuurlijk ook een optie, maar de kleur is niet helemaal hetzelfde.
Foto is van een gespoten motorblok.
Ga ik NOOIT meer doen, veel te veel werk!
Chris
[img]/import/photos/p35343s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Ha Chris, in mijn brommer hobby tijd kwam ik de 50cc sachs blokken tegen, deze waren origineel van een zilveren coating voorzien, scheelt poetsen, maar veel werk snap ik ja, wel zeer fraai resultaat hoor!
Peter
Quote:Jacco:
"onzin,die van mij heeft het 4 jaar geleden ook ondergaan en is nog steeds mooi...als iets schoon is, is het beter schoon te houden... "
Ik weet zeker Jacco ,dat als je de motor van vier jaar geleden naast die van nu zou zetten je wel degelijk verschil gaat zien.
Aluminium oxideerd nu eenmaal, daar is niets tegen te doen, hooguit te vertragen.
Spuiten met velgen-silver is natuurlijk ook een optie, maar de kleur is niet helemaal hetzelfde.
Foto is van een gespoten motorblok.
Ga ik NOOIT meer doen, veel te veel werk!
Chris
tuurlijk zie je verschil,maar licht en iets donkerder is een groter verschil dan vuil of schoon...
Zie hier nergens Biotex groen staan, sopje maken en met een pannenspons(kunststof) schoon en helder soppen.
Had hier vroeger goede resultaten mee en je krijgt ook nog eens mooie schone handen en een fris ruikend blok.
Is voor mij tegenwoordig niet meer van toepassing, heb het hele blok en versnellingsbak zwart gespoten, wordt tzt nog weer veranderd met zwarte krimplak, is niet origineel, maar wel mooi.
Reactie van bezoeker 'Bob', geïmporteerd van het oude forum:
Ik polijst aluminium met Brasso maar dan wel met een krant en niet met een doek en het uitwrijven al net zo dus met een krant. Dat deed ik 34 jaar geleden al bij mijn zundaps en kreidlers
Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum:
Zelf goede ervaring met wetblast.nl. Alleen moet alles dan uit elkaar liggen en schoon zijn.
|