Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Revisie van versnellingsbak
Goedendag,
wanneer ik mijn R1100r uit 1995 (250K plus op de teller) met uitgeschakelde motor in de eerste versnelling voor- en achteruit beweeg, lijkt er nogal wat speling in de versnellingsbak te zitten. Het kan te maken hebben met speling op de tandwielen.
Nu bekijk ik de mogelijkheid om de versnellingsbak te laten reviseren. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik bedoel niet technisch, maar meer practisch, in de zin van of ik mijn versnellingsbak moet laten reviseren of vervangen voor een gereviseerde.
Kan iemand ook iets zeggen over de kosten?
Ik weet dat de koppeling ook vervangen moet worden.
Reply
Er zit zo wie zo speling tussen de tand en de flank van een tankwiel. Er moet olie tussen kunnen. De tanden rollen af over de tandflank (een eenparige beweging). Schakelt je bak momenteel goed?
Reply
(06-04-2020, 09:37 PM)BMWconversion Wrote: Er zit zo wie zo speling tussen de tand en de flank van een tankwiel. Er moet olie tussen kunnen. De tanden rollen af over de tandflank (een eenparige beweging). Schakelt je bak momenteel goed?
Hallo BMWconversion, dank voor je reactie.
Ja, de bak schakelt in principe goed (wel met de bekende klik), maar het 'gat' dat valt bij gas terugnemen en weer optrekken (bijvoorbeeld in bochtten) lijkt steeds erger te worden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)