Posts: 46
Threads: 19
Joined: Oct 2007
Reputation:
1
De toerenteller van mijn 90S slaat vanaf ca 3000 rpm als een malle om zich heen.
Heb via onze sponsor al een nieuwe kabel gemonteerd, maar het probleem blijft.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Posts: 185
Threads: 24
Joined: Nov 2007
Reputation:
6
Heb ik ook met mijn R100rt!! Als ik het contact aanzet krijg ik spooktoerentallen. Maar ik weet niet of de toerenteller van een ‘80-er dezelfde aandrijving heeft als een 90s.
Posts: 46
Threads: 19
Joined: Oct 2007
Reputation:
1
De mijne is kabel aangedreven, slaat alleen tijdens het rijden om zich heen.
Posts: 299
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
Ik zou de teller niet meer gebruiken. Anders gaat hij definitief stuk. Hij is te repareren. Woon je toevallig in de buurt van Leiden?
Posts: 46
Threads: 19
Joined: Oct 2007
Reputation:
1
De teller is 2 jaar geleden nagekeken, en gesmeerd bij Tellerwerk.nl.
Dat moet volgens mij dus niet het probleem zijn.
Ik woon in Zwolle, maar werk in Den Haag.
Wat heb je voor tip?
Posts: 46
Threads: 19
Joined: Oct 2007
Reputation:
1
@BMWconversion,
Inspuiten, testen en terugzetten bedoel je?
Zo simpel?
Posts: 46
Threads: 19
Joined: Oct 2007
Reputation:
1
Toerenteller helemaal open gehad.
De naald wordt aangedreven door een voor magneet die ronddraait.
Er is geen vaste verbindng tussen de naald en de toerenteller kabel.
Alles met een wrijvingsarm smeermiddel van WD-40 ingespoten en maar eens kijken wat ie doet.
Posts: 299
Threads: 10
Joined: Jul 2016
Reputation:
5
05-16-2020, 07:12 PM
(This post was last modified: 05-16-2020, 07:23 PM by BMWconversion.)
Ja, zo simpel is het. Een magneet draait in een trommel. Een veer geeft tegen kracht. Dit resulteert in de beweging van de toerenteller-naald. Soms zit er een heel klein beetje oxidatie op het trommeltje en dat schiet de naald tgv. direct contact door. Een beetje silicone spray verhelpt dit.