Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olie lampje brand
#1
Mijn olie lampje springt af en toe eens aan 
Er zit olie genoeg in de blok 
Hoe kan ik nakijken of het contact goed is aan het blok 
Of kan ik ergens zien of de oliepomp het niet goed meer doet zonder de blok te moeten openleggen
Reply
#2
Je zou de oliedruk kunnen meten op de zelfde aansluiting als van je oliedrukschakelaar.
Zoek in je werkplaats handboek wat de druk minimaal moet zijn (en bij welk toerental)
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je schakelaar of de bedrading de oorzaak is.
Verwissel de schakelaar met een waarvan je zeker weet dat hij goed werkt.
Een te lage oliedruk, is een serieus probleem.
Dus niet meer mee rijden totdat je oorzaak weet en hebt opgelost.
Bep van Malde R75/7 ('77)
Reply
#3
Kijk eerst het stekkertje op de oliedrukschakelaar eens na: dat wil nog wel eens gammel worden en/of vervuilen. Eventueel het stekkertje vervangen voor een nieuwe.
P.S. Je vergist je toch niet met het laadstroomlampje? (Je zult niet de eerste zijn).
Reply
#4
Het is wel delgelijk het juiste lampje (oranje)
Heb nu nieuw schakelaartje besteld en zal zien of dit de reden zal zijn dan 
Heb wel ondervonden als hij in hoge toeten komt springt het lampje uit
Reply
#5
Kan natuurlijk aan de schakelaar liggen, maar als hij hoog in de toeren wel uitgaat kan het ook een teken zijn van een kapot lager, of een versleten oliepomp. In beide gevallen loopt er ergens olie weg waardoor er onvoldoende druk opbouw is, bij een hoog toerental levert de pomp dan toch genoeg olie om druk op te bouwen. Dus als een nieuwe schakelaar niks oplost vrees ik dat je jouw blok uit elkaar moet gooien voor een revisie.
Reply
#6
Deksel van het oliefilter onlangs los geweest ?  dat de o-ring niet goed zit en je daar druk verliest.
Reply
#7
Tja, dat is mij en keer overkomen, lang geleden. Ik was het al vergeten.
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Reply
#8
Ja heb nieuwe filters gestoken

Ik ga het morgen eens nakijken en de stekker erop steken p
Reply
#9
Grote kans dat de oorzaak van je lage oliedruk in de afdichting van je oliefilter zit.
Als die niet goed zit loop je kans op motorschade.
De o-ring moet in de juiste maat worden opgesloten.
Wel of geen pakking, .. geen of meerdere shims, .. dat kan variëren, blijkt.
E.e.a staat omschreven in een artikel van de bmwboxerclub, zie de onderstaande link.
(vlg mij hebben de /5 en vroege /6 types een andere uitvoering van het filter).
https://www.bmwboxerclub.nl/V3/index.php...n/oliedruk
Reply
#10
En Parthoens, Heb je het oliedrukprobleempje opgelost??
Laat ons niet in spanning.
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)