Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startrelais geen klik
Ben bezig om mijn r 100rt om te bouwen, heb het volgende probleem, hoor geen klik in het startrelais en dus kan ik de motor niet starten , waar kan de oorzaak liggen? zit een nieuw startrelais in , verlichting , toeter , knipperlichten doen het gewoon, 
de twee zekeringen in de koplamp zijn ook nieuw , connecties bij het relais ook al gedeeltelijk vervangen , bij de startknop ziet er  alles goed uit, kan het ook aan de koppelingssperschakelaar liggen? wil ook nog de sterkstroomcontacten doorverbinden , kijken of de startmotor rond draait
Reply
Je beantwoordt je eigen vraag al. Idd koppelingsschakelaar en bijbehorend relais even doorverbinden.
Reply
maar ook zonder de koppelingsschakelaar zou ik toch een klik in het startrelais moeten horen?
Reply
Nee. Zit een relais tussen. Als hij in zijn vrij staat en je zet het contact aan hoor je het klikken. In de buurt van de accu (zit het bij mij)
Reply
Koppeling of neutraal stand zijn inderdaad nodig . Wel of geen relais (en mogelijk de plaats er van) hangt af van je bouwjaar.
Reply
https://www.youtube.com/watch?v=WUzFVuhetEw
Bep van Malde R75/7 ('77)
Reply
bedankt iedereen , ga vandaag weer verder, heb al het een en ander doorgemeten to zover alles goed, vandaag nog de vrijstand schakelaar door meten , denk dat het probleem is dat ik geen enkel lampje op het dashbord zie oplichten !
Reply
Zoals in de YouTube van Bep te zien is hebben neutraal en oliedruk een gemeenschappelijke + ( groene draad) . Doen deze het niet dan wijst dit op een draadbreuk of breuk in de print in de tellers, deze groen is niet gezekerd. Olie druk en neutraal bedrading zit in de gezamenlijke kleine draadboom onder de bak/ blok, kijk hier dus ook even naar. Ik dacht dat er ook nog een kleine stekkerverbinding in zit op de hoogte van de accu waar deze 2-draads naar beneden gaat.

Succes
Reply
Ik neem aan dat je de stekkerverbinding met het tellerhuis al hebt gecontroleerd?
Reply
Even bouwjaar vermelden voor een betere diagnose op afstand.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)