Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Invloed diameter hoofdremcilinder op rem gedrag R80
#11
Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi,

Wil even inhaken op de remmerij drama, ben net klaar om van een R 80 een streetfighter te maken, is aardig gelukt maar de problemen klamen om de hoek kijken met de remmen. Origineel had ik ook een enkele schijf, maar nu dubbele zwevende remschijven, allereerst heb ik de remklauwen volledig gereviseerd en kwam er ook achter er in plaats van 40 mm zuigers ook 48 mm zuigers remklauwen bestaan en zijn ook gebruikt door BMW. Orgineel heb je een 13 mm pomp voor een 40 mm zuiger, stel er is een 48 mm remklauw heb je al minder remdruk, nu heb ik 2 48 mm klauwen gebruikt maar heb de originele remleidingen erafgehaald en vervaangen door rvs mantelleidingen met een verdeler. Tevens heb ik een 14 mm rempomp genomen en in plaats van dot 4 dot 5 remolie. resultaat kan nu met gemak een stoppie maken als ik wil. Hoop dat je er iets aan hebt. succes
"ook 48 mm zuigers remklauwen bestaan en zijn ook gebruikt door BMW"

Hoi, kun je daar iets meer over vertellen, ik wil ook wel meer remkracht.

Ik heb nu Bremboklauwen met de bevestigingsgaten 108mm uit elkaar.
Zijn die jij hebt ook van Brembo, en is de gatafstand ook 108, en zo ja wat is dan het BMWbestelnummer of op welke motor zijn ze gebruikt?

Wil
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)