Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateurs R50/2
#1
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een R50/2 uit 1969.
Welke carburateurs horen hier op en vooral: welke sproeiers horen er in?
Sommige bronnen zeggen nl. de carburateursnr. 1/24/45 en 46 en anderen zeggen 1/24/149 en 150. Wat is het verschil?
Hoofdsproeier 105 (110 zijspan), anderen zeggen 120
Stationairsproeier 35
Naaldsproeier 1308

Naald op positie 3, is dit van boven af of van onderen af gerekend?

Ik sleep een zijspan, Steib S500 mee. Nu zit er hoofdsproeier 120 in. Bougies zijn donkerbruin tot zwart, staat dus nogal rijk.

Nog meer suggesties voor het afstellen van de carburateurs zijn zeer welkom. Bvd.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum:

Ik citeer hier uit de /2 manual :
carbs :
1/24/45 [links]
1/24/46 [rechts]

24 mm carbs, geplaatst onder een hoek van ca. 15 graden links en rechts tov motorblok

hoofdsproeier 105
naaldsproeier 45-251/ 1308
stationairssproeier 35 - naald op pos. 3 [weet niet of dit van onder of van boven gerekend is]

vlotter gewicht ca. 7 gram

Iemand die enorm veel weet van de /2 serie is de voormalig dealer Duane Auscherman. Zijn website is www.w6rec.com [veel techn. info, enorm veel zelfs...] Hij is veel te vinden op het technische forum van www.boxerworks.com en beantwoord daar vragen

Kijk daar ook even en stel je vraag evt. ook daar voor uitgebreidere tips.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, die Duane is goed.... Wat ook aan te bevelen is, is 't boek "1000 tricks fuer schnelle BMWs" Hierin staat je R50/2 van a tot z beschreven. Carbs 1/24/45 en 46 tot '67, met hoofdsproeier 105, daarna 1/24/149 en 150 met hoofdsproeier 120. Dit heeft te maken met een verandering van luchtfilter. Tevens bij de latere carburateurs een beter vlotterkamerdekselsysteem. Persoonlijk rijd ik al een paar jaar (met een R50/2 met de late carbs) met hoofdsproeiers 115 (zonder zijspan). Advies: eerst natuurlijk je ontsteking op en top in orde hebben, dan even experimenteren hoe 't beestje 't lekkerste rijdt!
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum:

Wat betreft naaldpositie : dat is van boven af gerekend.
Dat boek '1000 tricks...' is inderdaad goed. Het zelf daarmee een paar leuke modificaties kunnen uitvoeren aan mijn [inmiddels helaas overleden] R69s..

Op marktplaats.nl worden deze boeken wel eens verkocht, scheelt geld, vinden wij hollanders leuk toch ??!?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)