Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 vraagjes...
Ik ben mijn R60/5 aan het opknappen. Nu loop ik tegen 2 dingen aan: Blush Huh  

1. ik wil de (achter) schokbrekers uit elkaar halen. Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

2. Zit er tussen het onderste lager , van de kroonplaat, en het frame, een rubber , of iets dergelijks? Ik kan het op de exploded vieuw niet goed zien..
Reply
Schokbrekers uit elkaar halen: Ik maak meestal 2 ringen die op de bovenste en  onderste veer passen. Daar doe ik 3 m6 draaideinden door heen en span de veer aan. Dan kan je meestal het oog bovenaan verwijderen en de veer eraf halen. Daarna kan je voelen of de schokbreker nog goed functioneert. 

Reply
Zover ik weet heeft de /5 alleen een "hoes" over de bovenste helft van de schokbreker , maar het principe is gelijk.
Bedenk een veilige manier om de schokdemper veer in te drukken zodat je een steeksleutel net boven de veer (en hoes) op de stang kunt zetten.
De stang heeft twee platte kanten net onder het bovenste oog. Steeksleutel op de stang zetten en dan het bovenste oog er af schroeven. En dan voorzichtig de veer ontspannen.

Afhankelijk van de status van je veer gaat het indrukken van de veer zwaar, waardoor eea gevaarlijk kan worden als je het spul niet goed vast"houdt". Het (zelfgemaakte ?) gereedschap op de foto ziet er erg professioneel uit.
Reply
2 platte kanten op de zuigerstang.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)