Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koude cylinder r75/5
goedemorgen,
de linker cylinder blijft koud of wordt maar beetje warm.motor start wel maar loopt zeer onregelmatig.ik heb al redelijk veel onderdelen vervangen,
zoals : bougies,bougiekabels,bougie doppen,contactpunten,benzine slangen vervangen , tank schoongemaakt, benzine filters schoongemaakt , beide carburateurs gereviseerd, 
klepspeling gecontroleerd en afgesteld, beide bougies vonken , 
probleem blijft.
iemand een idee?iets met voorontsteking????
Reply
Voorontsteking is onwaarschijnlijk, die gaat met beide cilinders gelijk op. Je hebt al redelijk veel van de ontsteking vervangen, waarschijnlijk zit het probleem niet daar. Het zou kunnen dat 1 van de bobines slecht is, die zou je kunnen omwisselen (of de linker bougiekabel in de rechter bobine steken, als ze lang genoeg zijn)
Maar ik vermoed dat er toch iets met de carburatie/brandstof toevoer is.
Reply
Tja, al veel vervangen en opnieuw afgesteld........
Maar als je het nu eens andersom benadert, wordt de andere cylinder misschien te warm.....
Ik denk toch dat te rijk of te arm de oorzaak is.
Doet de warme of de koude cylinder niet goed mee?
Extreem vervelend zou zijn dat de warme cylinder wordt veroorzaakt wordt door te weinig olie smering en koeling.
Na hoeveel km rijden meet je het temperatuur verschil?
Uitlaat pot of demper verstopt?
Groeten Reyer
R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Reply
carburateur toch niet helemaal schoon. Let vooral op stationair sproeierkanaal en luchtcorrectie kanaal. Kan ook zijn dat het membraam van de gasschuif gescheurd is. Of gewoon water in de vlotterkamer van het buiten staan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)