Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontluchting in filterbox
Hallo Forum,

om te beginnen wil ik me even voorstellen want vandaag is mijn eerste bezoek aan het forum.
Ik woon in Twente en ben een dagelijkse motorrijder op een Pan European. Heerlijk om woon-werk verkeer met je hobby te kunnen doen Smile . Daarnaast ben ik met twee vrienden bezig om een R80TIC op te knappen.
Een paar jaar geleden zijn we begonnen met eigen onderhoud en kleine reparaties en we hebben inmiddels al een paar projecten achter de rug. We zijn en blijven voorlopig echte amateurs maar al doende leer je toch wel het een en ander en waar nodig roepen we hulp in.

Zo ook nu. In de bijlage zien jullie de luchtfilterbox en wat we niet begrijpen zijn de geel/bruine buisjes op de carterontluchting.
Ik heb het idee dat dit te maken heeft met maatregelen om de uitstoot te verminderen maar weet iemand hier meer over? Ik heb tot op heden nog geen foto of info hierover kunnen vinden. En daarbij ook de vraag of het klopt dat de ontluchting in de luchtstroom naar de carburateur wordt gevoerd.

Bij voorbaat dank voor jullie bijdrage,

Maarten

Attached Files Thumbnail(s)

Reply
Je aanname klopt, de gassen uit de carterontluchting gaan via de carburateur de cilinder in en worden daar verbrand. Dit om de koolwaterstof emissies naar de buitenlucht te verminderen.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Je aanname klopt, de gassen uit de carterontluchting gaan via de carburateur de cilinder in en worden daar verbrand. Dit om de koolwaterstof emissies naar de buitenlucht te verminderen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Smile
Reply
Thumbs Up 
Dank voor je reactie

Groet, Maarten
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)