Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R60/6 nieuwe banden
Quote:Oké hier kan ik wat mee !

Alleen kan iemand van jullie verklaren waarom mijn oude band zo erg scheef was afgesleten de linkse zijde !? ... Ps achterband had normale slijtage
Er zijn veel mogelijke verklaringen voor.
Zoal Tiny zei, er kan iets scheef zijn aan frame/vork of niet goed uitgelijnd.
En dan is er nog:
De bolling van het wegdek.
Het links om rijden op rotondes.
Het met hogere snelheid ,en schuiner maken van linkse bochten.
Niemand die het zeker weet.

Reply
Oké en dan slijten die afwijkingen in mijn (oude) banden zodat het totaal geen invloed meer heeft op de "handling" van mijn motor... Maar nu met mijn nieuwe banden komen deze problemen weer bovendrijven... "Ik mis mijn oude bandje"

Ik ga allebei mijn wielen opnieuw laten balanceren bij een andere (die heeft er wel een machine voor)

En volgens mij zit mijn voorband ook niet 100% (hoogte slag)

Dan kan ik die factoren zeker uitsluiten

Allen zeer bedankt voor jullie snelle reacties

Ps ik ga er volgende week mee op vakantie

Komt goed
Reply
Nog ff 1 ding dat schuin afslijten is schijnbaar een boxer kwaal... Sommige 1000cc modellen hebben dit super erg.

Dit heeft ook te maken met dat verschijnsel, dat als je stationair gas geeft de motor naar 1 kant trekt (links)

Hehe, weet ik tenminste ook eindelijk een keer iets

Cheers
Reply
Kijk eens waar je Metzeler gefabriceerd is. Als dat "Made in Brasil" is een onbalans/hoogteslag in de band zeer waarschijnlijk. Deze worden daar gemaakt in de Pirellifabriek. Bij de eerste keer vervangen van de voorband van mijn R65 ook een Metzeler. Die had meer dan 75 gram nodig om dynamisch gebalanceerd te zijn. Boven de 60 km/h zag je de voorkant bij iedere omwenteling iets omhoog komen. Boven de 100 km/h was daar niets meer van te merken. Bij nameten vanaf de voorkant van het spatbord was er meer dan 1 mm hoogteslag.

Bij de volgende bandenwissel Bridgestone BT45 laten monteren en kon al het balanceerlood weg. Daarna als proef het wiel zonder band dynamisch laten nakijken en dat was perfect in balans.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)