Ik heb wel eens gelezen ( foto's gezien ) dat de gaten waar de bouten doorheen gaan om startmotor vast te zetten ovaal zijn ( leeftijd en dlijtage ).
Dan kan de startmotor ten opzichte van het blok bewegen .
Is er iemand die dit kan beamen .
Posts: 7
Threads: 6
Joined: Apr 2014
Reputation:
0
Beste Hobbyisten,
Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, door allerlei omstandigheden.
Maar dit voorjaar mijn R100 RS (voorzien van nieuwe startmotor) naar een specialist gebracht, voor afstellen van de ontsteking.
Deze kreeg die niet goed, moest verder draaien dan de slobgaten toelieten.
Dit zou kunnen wijzen op een of twee tandjes verkeerd liggen van de distributieketting.
Kon ik me bijna niet voorstellen, maar wie ben ik.
Dus motor terug gehaald en dit gecontroleerd.
Bleek keurig op de merktekens te liggen.
Wel bleek de stekkerverbinding van de hal-gever naar de versterkingsmodule zeer dubieus qua isolatie, dus nieuwe stekker gemonteerd.
Weer naar de specialist.
Heeft toch de hal-gever vervangen, zo ook de versterkingsmodule welke onder de tank zit (deze bleek continu te vonken).
Het loopt als vanouds, heerlijk soepel volop vermogen.
(blijft koud een wat lastige starter, maar was hij altijd al)
Ik geniet eindelijk weer van mijn oude custom.
Allen bedankt voor het meedenken.
Groeten, Wim.