Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
afstelling R75/5
Reactie van bezoeker 'John de Koning', geïmporteerd van het oude forum:

Bijna perfect ........................
Mijn gerestaureerde R75/5 loopt heel mooi , maar wanneer de motor echt warm is ploft hij soms tijdens lang stationair draaien op 1 (de linkse) cilinder (hij slaat er even te vroeg naast).
Je hoort dan tot in het luchtfilterhuis (dus inlaatzijde).
Conditie van blok is perfect , (ook nieuwe zuigerveren en drijfstang lagers) , geen koolaanslag aanwezig .
Dus mijn vraag is welke afstellingen hebben hier het meeste invloed op ?
Wie kan me hierbij helpen ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Probeer het eens met de stationaire mengsel schroef, deze zit onder, aan de voorzijde van de vlotterbak.
1/4 slag in of uit, kijken of dat resultaat geeft.

Kontrolleer ook of valse lucht langs de rubbers, een beetje kruipolie op de aansluitingen spuiten en kijken of het beter wordt.

Heb je de carb's zelf ook voorzien van nieuwe rubbertjes ed?
De O-ringen om de stat meng schroef, en die om het asje van de gasklep wil ook nog wel eens lekken.

groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Dank je Paul ,
de restauratie heb ik niet zelf uitgevoerd , dus ik zal binnenkort de door jou aangegeven punten eens goed nalopen (en evt. vernieuwen).
Zijn deze BING-carburateur pakking en rubber setjes bij de hobbyist verkrijgbaar ?
Zo'n mooie motor moet puik lopen , ook langdurig stationair (stoplicht), en niet af toe zo'n misslag geven dat het net is alsof hij ermee gaat stoppen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Komplete pakkingsetjes zijn te koop bij de Hobbyist.
Kijk gelijk even naar de rubbers tussen de carb en kop.

Als je motor goed is afgesteld, en vrij van valse lucht, kan hij de hele dag mooi plof-plof-plof, 1000 toeren draaien, zonder een verkeerde klap.

Groeten, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)