Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motogadget M-Unit en M-button install
Hallo leden,

k heb problemen met het installeren van de M-Button op mijn BMW r65 in combinatie met de M-unit basic. Ik heb ook de m-lock al geïnstalleerd op de M-unit samen met 4 drukknoppen stuur (Motone), knipperlichten (barends shinyo), koplamp- en achterlicht. Wanneer ik het systeem via de m-lock inschakel, branden er 3 leds op de m-Unit (ingang M-lock; bovenste uitgang AUX 2; en uitgang ontstekingssysteem). Alleen de m-lock is daadwerkelijk bevestigd, de uitgangen voor AUX en het ontstekingssysteem zijn leeg maar branden wel. Degenen waarvan ik verwachtte dat ze zouden branden, is de M-Button (bevestigd aan ingang kill) en de knipperlichten, maar deze knipperen NIET en ook branden de knipperlichten niet wanneer ik driemaal op de Horn knop druk (ik heb nog geen horn geïnstalleerd).

Ik heb een paar aarde draden (2 aan elke kant van het stuur) van de drukknoppen en van de knipperlichten) aan elkaar gesoldeerd, dus ik heb slechts 2 aardedraden (los van de aarde van de m-button zelf en de aarde van de voorrem) die uit het stuur komen. Deze aarde draden heb ik allemaal in een kroonsteen bevestigd, dus ik hoefde maar 1 aarde te bevestigen aan de M-unit (alternatieve aardeschroef). De M-Button draden heb ik rechtstreeks aan de drukknoppen bevestigd. Wat gaat hier fout? KAn ik dat zo doen met de aarde in een kroonsteen? Of moet het anders?

Ik heb Motogadget algemaild maar kreeg een BS antwoordt dus die snappen het niet of willen het niet echt beantwoorden.

Iemand hier verstand van?

Gr Floris
Reply
K'weet niet hoe je engels is , anders heb je hier mischien iets aan .
http://advrider.com/index.php?threads/mo...ew.951914/
Reply
Tip: De aarde mag niet door het balhoofd lopen. Je moet een echte draad trekken van de min van de motor naar het stuur. Reden: geen goede geleiding via de kogels (met vet) van het balhoofd en kans op vonkerosie tgv. stroom door de kogels.
Reply
Dag BMWconversion, dank voor de tip. De aardedraden gaan echter niet door het balhoofd maar lopen er langsheen en heb ik vervolgens in een kroonsteen verbonden met elkaar zoals op de rechter foto. Dan loopt er 1 draad naar de M-unit en die M-unit is dan weer gemonteerd op een stalen plaatje die op het frame is geschroefd.

Ik denk dat iemand die vaker een m-unit heeft geïnstalleerd mogelijk meer van dit probleem afweet?

@hippie: die post heb ik al eens gelezen en is te algemeen. Kan ik niet veel mee. Wel interessant Smile
Reply
hoi Floris, nee ik heb er zelf geeen een ...

ik zit even naar het schema van de m-unit te kijken maar vindt geen "kill" ingang, alleen een config ingang die hiervoor gebruikt kan worden. Welk type m-unit heb je ?

Daarnaast vindt ik in het schema dat bij "Motone" drukknoppen de gemeenschappelijke van de drukknoppen aan de + moet. zie bijgaand schema.
(Motone = los te bedraden drukknoppen die in een gezamelijk huis zitten)
(M-button = communicatie linkje)

Zit die bij jou aan de massa , of heb je de M-button unit ?

Ik lees wel dat de m-unit (onder 1 van beide schroeven) een rechtstreekse verbinding naar de - van de accu moet hebben - zal wel niet voor niets zijn.
Op de foto denk ik te zien dat je onder beide boutjes draden hebt zitten, beide (?) massa neem ik aan.

succes
Reynout
Reply
Ik heb een m-unit V2 met m-button geïnstalleerd op een R80 en werkt prima. Inderdaad belangrijk dat alle massadraden met elkaar verbonden zijn. Je foto met de kroonsteen is niet duidelijk. Zijn alle draden met elkaar doorverbonden?
Om je beter te kunnen helpen, zou je best een exact schemaatje van je bedrading posten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)