Threads: 7
Bij mijn broer zweterij /lichte lekkage vastgesteld aan het motorblok van z'n GS uit 1992, en wel bij een zwart dekseltje ter hoogte van de distributie, zeg maar tegenover het oliefilter/pomp (andere kant van het blok) zie ook de foto.
Vraag;
Weet iemand wat er achter zit of wel waar dat zweten vandaan kan komen ?
Nog andere aandachtspunten voor het losdraaien van de kruiskop schroeven ? Ergens speciaal op letten ?
In mijn werkplaatsboek kan ik niet vinden wat er achter zit.
Alvast bedankt
Reynout
Niemand idee wat daar zit ?
De oudere modellen ( dus voor de r100r serie ) hebben hier niets zitten, vandaar mijn vraag. Is het misschien een toegang tot de distributie ? Maar waarvoor dan ?
De olie lekkage lijkt er vandaan te komen.
Open maken en kijken, zou ik doen.
Dat gaat het inderdaad worden. Als ik er achter ben meld ik het.
Bedankt voor je reactie Bep, ik vond het al erg stil.
ik zie niets bijzonders .
"tegen over" het oliefilter zit een verdikking waar het bloknr ingeslagen is.
zweten lijkt mij van de rubber tulle voor de klepbediening te komen .
gr hippie
Hij ziet het niet ? Dat vraagt om betere foto's. Gelukkig mijn eerste gen R100GS-PD bij de hand die heeft hetzelfde blok. Met zo'n zwart dekseltje.
Rara wat zit achter dit dekseltje. Er komt geen kabeltje uit of zo.
Inderdaad lijkt het meer op een deel van de distributie 'ring' dat niet er door de voordeksel afgedekt wordt .....
Intussen ook de OEM onderdeel tekeningen nagezocht, en ook daar geen los onderdeel gevonden. Dat moet dus gezichtsbedrog zijn mede door de smeer die er omheen zit.
Eerst de boel dus maar goed schoonmaken en dan op zoek naar de werkelijk plek van de lekkage.
Bedankt voor het meekijken.
Ja precies, net ook gevonden.
En het is dus 1 geheel ! Niks niet dekseltje, dat lijkt dus maar zo omdat er net 2 schroeven in dat dunnere stuk van de kap zitten.