05-25-2018, 02:09 PM
Ik ben bezig om een paar oud model valbeugels aan te passen voor mijn R100S, de reden is dat de standaard valbeugels niet passen in combinatie met mijn zijspan ophanging, en ik vooralsnog gekozen heb voor de optie om ook zonder zijspan te kunnen rijden.
Omdat het er toch af moest heb ik de onderste bevestigingslip eens in de bankschroef gezet om te voelen hoe stevig zoiets nou is, en wat verbaasd mij: ik breek de lippen er zo af. Volgende verbazing was over het feit dat ze niet belast zijn maar met koper gesoldeerd. Is dit origineel? Of het gevolg van een latere reparatie? En zo ja, wat is daarvan de reden?
Ik ben van plan om na de aanpassing de lippen gewoon te lassen (heb wel een las apparaat maar niets om met koper te solderen) Hoe ik het afwerk (opnieuw verchromen, zilver spuiten, zwart spuiten) dat zie ik dan wel weer.
Maar nu zit ik eerst nog met de vraag: waarom met koper gesoldeerd?
Omdat het er toch af moest heb ik de onderste bevestigingslip eens in de bankschroef gezet om te voelen hoe stevig zoiets nou is, en wat verbaasd mij: ik breek de lippen er zo af. Volgende verbazing was over het feit dat ze niet belast zijn maar met koper gesoldeerd. Is dit origineel? Of het gevolg van een latere reparatie? En zo ja, wat is daarvan de reden?
Ik ben van plan om na de aanpassing de lippen gewoon te lassen (heb wel een las apparaat maar niets om met koper te solderen) Hoe ik het afwerk (opnieuw verchromen, zilver spuiten, zwart spuiten) dat zie ik dan wel weer.
Maar nu zit ik eerst nog met de vraag: waarom met koper gesoldeerd?