05-24-2018, 08:30 PM
Is het lampje goed aangesloten , omdat die wel bijlaad .
laadstroom lampje R27
|
05-24-2018, 08:30 PM
Is het lampje goed aangesloten , omdat die wel bijlaad .
05-24-2018, 09:36 PM
Zover ik weet wel, het heeft wel gewerkt 1000km lang. Heb alleen gecontroleerd of de boel.nog vastzit, en dat is zo.
05-24-2018, 09:43 PM
1 draad gaat naar de D+ en de ander via het contact naar 51. Morgen nog maar eens starten en meten, kids slapen nu.
Nog maar eens meten tusse D+ en de 31
05-25-2018, 09:50 AM
Kan iemand mij vertellen hoeveel volt ik moet meten tussen D+ en de min? Bij draaiende motor.
05-25-2018, 04:52 PM
Zojuist het bedrading schema er bij gepakt. Klopt het wanneer ik zeg dat ik tussen de B+ (30/51) en de D+ van de regelaar bij draaiende motor weinig tot niets meet. En bij afstaande motor 6 volt?
Klopt! D+ moet bij draaiende motor de gereguleerde spanning geven (7,2 V). B+ de accu spanning 6,3V. Het kleine verschil tussen beide zorgt dat de lamp niet gaat branden. Stilstaand levert D+ geen stroom (ligt via de borstels aan aarde?) en brandt de lamp op de 6V van de accu. Als de lamp toch brandt bij lopende motor en D+ naar aarde meet 7.2V (zeker weten!) dan moet er iets in de bedrading niet goed zitten. Komt de 7.2 volt wel aan bij de lamp? Lijkt me niet!
05-25-2018, 07:37 PM
Vanmiddag D+ en aarde gemeten, meet nu een fluctuerende 4.5 volt. Leek mij wat weinig. Maar eergisteren met verhoogt toerental toch meer dan 7 volt op de accu. Nu heb ik een ander anker gemonteerd welke ik nog had liggen. Is een omgebouwd R26 anker volgens mij, zit een spiebaan in en er is aan de voorzijde een stukje afgezaagd, maar past. Motor gestart en lampje uit.
Dus het anker is langzaam overleden. To do: anker bestellen bij de hobbyist (omgebouwde ding is leuk voor reserve maar geen permanentenoplossing) En een cursus elektro. Een ieder hartelijk dank voor het meedenken!!!
06-02-2018, 11:26 PM
Nieuw anker van de hobbyist is gemonteerd, de carburateur door het ultrasoonbadje gehaald en opnieuw afgesteld.
Hij loopt weer als een zonnetje. Nogmaals dank voor het meedenken. |
« Next Oldest | Next Newest »
|