06-03-2018, 01:09 AM
Ik gebruik al jaren oordopjes, i.v.m. windgeraas en de typekamer in het voor-onder.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Met vriendelijke groet,
PeterH
BMW R100 /7 kleppen
|
06-03-2018, 01:09 AM
Ik gebruik al jaren oordopjes, i.v.m. windgeraas en de typekamer in het voor-onder.
Met vriendelijke groet, PeterH
06-03-2018, 08:08 AM
Quote:......................................................................................................................................................................Hallo Gerwin, Ik woon in Houten en wil best van de week eens komen luisteren. Dan neem ik mijn R100RT (1979) mee en kunnen we het geluid vergelijken. Stuur mij anders maar een PM.
06-03-2018, 11:59 AM
Middag,
Heren bedankt, Bep ik weet dat het geluid moet maken, maar niet hoeveel. Ik ben dan ook erg blij met het aanbod van Omar. Omar, ik zou graag afspreken en eens luisteren, een tweede luisterend oor erbij hebben. Groet Gerwin
06-06-2018, 01:14 PM
OmarB,
Normaals bedankt voor al het advise ![]() Groet Gerwin
06-06-2018, 03:26 PM
Graag gedaan. Laat even weten of het gelukt is.
06-08-2018, 05:38 PM
Jaren liggen te stellen nieuwe nokkenas er in en het hele probleem is op gelost vandaag of morgen zet je alles te krap kun je het helemaal vergeten.
06-08-2018, 05:54 PM
Het enige wat ik van de week kon constateren was dat beide carburateurs gesynchroniseerd moesten worden. Verder maakte de kleppentrein geen overmatige herrie.
06-09-2018, 12:29 PM
Hoi R riders,
Bep merkt terecht op dat niet excessief geluid geen probleem hoeft te zijn. Ik merkte dat "het geluid" afneemt bij hogere toerentallen. Dat komt, denk ik, doordat de stoterstangen, die schuin omhoog drukken en de kleptuimelaar tegen de bovenste nok drukken (' tik-tik-tik ') waarbij de kleptuimelaar bij hogere toerentallen niet meer de tijd heeft omlaag te komen, of het stuiteren niet meer kan volgen. groeten Louis.
06-13-2018, 11:13 PM
Avond,
Synchroniseren van de carbs is aan de gang. Bij de eerste poging stonden de bings te arm, knetteren bij het gas dicht zetten maar motor liep wel een stuk rustiger. Net de tweede poging test gereden, nog niet helemaal naar mijn zin, iets te rijk, af en toe een knal. Nu deed hij dat altijd , maar nuniets te extreem. Wel vervelend, rij ik op de A2 voel ik een stevige resonantie, wiebelen dat verergerde na een hobbel in de weg. Thuis gekomen en met vinger balhoofd gecontroleerd, er zit speling op. Nu eens kijken hoe ik dit ga repareren. Ben bang dat de lagers op leeftijd zijn, en ja mijn stuurdemper is ook voorbij ![]() Groet Gerwin
06-14-2018, 02:04 PM
Knallen na het afsluiten van het gas wijst doorgaans op een te arm mengsel. Knallen bij het open draaien van het gas kan duiden op een te laat ontstekingstijdstip.
|
« Next Oldest | Next Newest »
|