Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op de goede weg weeral pech
De genoemde 12 V bobine met dubbele aansluiting heeft alleen voor de primaire kant nog een massa nodig.

Secundaire kring wordt gevormd door bobinekant 1 - bougie - motorblok - bougie 2 - bobinekant 2.
Reply
Spanning is rechts en links het zelfde 5,57v
En contacten gaan open en dicht bij het starten
Reply
Heb eens gekeken op massa ---> bougiekop
rechts 10,7 v
Links 0,10 v
Is het mss dat de accu aan het leeg geraken is van af en toe te starten of zou de bobine toch iets mis aan zijn
Reply
Als de puntjes gesloten zijn zal je meer dan die 10,7 V moeten meten. Ik vermoed dat de accu behoorlijk leeg is.

Bij twee 6 V bobines is de kringloop + 12 V --> bobine 1 aansluiting 1 --> bobine 1 aansl. 2 --> bobine 2 aansl. 1 --> bobine 2 aansl. 2 --> puntjes -> massa = 0 V.

bij bobine zouden aansl. 1 en 2 ook omgedraaid kunnen zitten, maar dat moet iemand met een ouder type maar zeggen.
Reply
Ben niet echt mee met de uitleg
Van bobine 1 en 2
Ik vind het gewoon raar reed perfect en dan val er een bougie uit en daarna de volgende waarvan ik voor ik vetrok al een andere bougie gestoken had
Reply
De bougies zijn waarschijnlijk perfect in orde, maar als een bobine uitvalt heb je geen vonk meer. Een slechte bobine werkt vaak nog goed zolang hij koud is, maar eenmaal op temperatuur valt hij uit.
Reply
dus zou toch de bobijn zijn dan
Reply
Ben 2 x op die manier gestrand: 1x was het de condensator (Wel rijden maar bij warme motor hakkelen en afslaan) , de tweede keer bleek ik de draad van de puntjes tussen ontstekingsdeksel en blok te hebben geklemd, waarvan na warm worden van het blok de isolatie smolt....
En verder eens naar de bougiekabels kijken (en hun aansluiting aan de bobine, oxideert vaak behoorlijk.
Reply
Heb die bobijn van motolab opgestoken vonkt nog steeds niet zal alles moeten beginnen uitmeten
Reply
Misschien is het zoiets simpels als een slechte bougiekabel, want eerder schreef je dat hij één bougie niet meer vonkte. Wanneer je de bougiekabels om wisselt van links naar rechts, verhuist het probleem dan mee?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)