Threads: 8
Hallo. Na voor een tweede keer met mijn Bmw R100R haast stil komen te staan omtrent een lege tank ga ik het toch maar eens voorleggen op het forum. Op mijn andere motoren (niet bmw) is de stand van de kraan mij duidelijk door middel van een pijl op de kraan en kan ik gerust rijden met de wetenschap dat als ik de kraan op reserve draai ik dan alsnog een tankstation kan opzoeken (rijdend dan). Bij de R100R is dat mij dus nu niet duidelijke want ik weet niet wat de stand van de kraan is als die gewoon geopend is dan wel op reserve staat. Ik heb de betreffende kraan als voorbeeld meegestuurd. Staat deze kraan nu op normaal (open) of op reserve. Tja. ik weet het je kan hem eraf schroeven en dan zo testen met blazen doch er is vast iemand die dit simpele probleem kan tackelen.
Groet Michel die verder een dikke tevreden bmw rijder is.
Hallo Michel,
Toch maar even de kranen eraf draaien om te kijken of de twee pijpjes goed onder het gaasje zitten.
Het kan zijn dat een van die pijpjes eraf geschoten is en dan .................
groet
Hans
Nu naar beneden staat hij op open.
Dwars is dicht.
Naar boven is reserve.
Bedankt voor de reacties. Zoals Bep het aangaf ging ik inderdaad ook vanuit. Helaas kwam ik er achter dat toen de plof begon te stotteren ik dus geen reserve meer had. Ik denk inderdaad dat Hans gelijk zal hebben en ik de kraan eraf moet gaan draaien. Vermoeden is inderdaad ook bij mij opgekomen dat er van binnen iets niet meer geheel orgineel is.
Groet Michel
Ik ken ook iemand die pas een bmw had en ging toeren met de kranen op reserve, terwijl hij dacht dat dit de "open" stand was.
Toen de motor begon te sputteren draaide hij ze op open, en dacht dat dit de reserve stand was.
Dus geen benzine meer, en lopen naar het eerstvolgende tankstation.
Zo te zien standaard BMW-kranen. Ik ben met Bep eens dat de lange vinger naar beneden de normaal-open stand is en de lange vinger naar boven de reservestand. Zo werkt dat in ieder geval bij mijn motor.
Heb inmiddels de kranen beter bekeken en zal binnenkort eens nieuwe bestellen. Ik denk dat ze beter gaan werken als de twee pijpjes die erin moeten zitten ook aanwezig zijn. kortom. beide standen van de kranen trekken gewoon de tank leeg. mysterie opgelost zou ik zeggen. Bedankt voor het meedenken. Vooral eerst gewoon iedere 150 km tanken totdat ik vervangende kranen heb.