Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niet af te stellen carburateurs
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Het stationaire gedeelte van de linkercarb is geen afstelling mogelijk: de linkercilinder reageert niet of nauwelijks op draaien aan de luchtregelschroef en gasklepaanslag, en ook is carburateursynchronisatie slech te doen. De carb.zijn al diverse malen helemaal uit elkaar gehaald, geheel met perslucht doorgeblazen en alle pakkingen/ O-ringetjes vernieuwd en als laatste ook nog nieuwe luchtregelschroeven erin gezet: met hetzelfde resultaat! Ook de choke met pakkingen en O-ring opgeknapt en daarna juist gemonteerd (het ingeslagen puntje op de chokeas richting kabel).
De stationairsproeier en hoofdsproeier hebben de goeie waarde's, en ook de gasschuifnaalden maar vervangen.
Ik weet nu eigenlijk niet meer hoe ik het probleem kan oplossen. Ook heb ik kreten gehoord van een bad met vloeistof waar b.v. een carburateur in kan en die dan gereigigd wordt met ultrasoon geluid.
Wie kan mij hiermee verder helpen?
De rechtercarb. op dezelfde manier "gereviseerd" en die is goed af te stellen!
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

draai de mengselschroef er eens helemaal uit en bekijk eens de conische punt. Is deze nog OK? Zonder slijtage?
Verder moet ook de schroefdraad waar deze stelschroef in zit netjes zijn en niet uitgelubberd.
(eventueel de stelschroef met teflon fitterstape terugschroeven voor perfecte luchtdichte afsluiting.)

Zijn alle aansluitingen van de carb OK? Geen valse lucht? (slangen, voetpakking)

Zit er overmatige speling op de gasklepas? (valse lucht aanzuiging langs de as)

Uiteraard moet het vlotterniveau en de vlotternaald perfect zijn en correct zijn afgesteld, zo niet dan valt er weinig af te stellen.

Synchronisatie kan ook pas goed gebeuren als beide carb's perfect werken.
Doe dit dus pas nadat je het probleem hebt opgelost.
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor jullie tips!
Ik ga ermee aan de slag.
Reply
Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn r65 kreeg ik een carburateur ook niet afgesteld,bleek na lang zoeken een slecht afgestelde uitlaatklep te zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb mijn Bing's bij een bevriende edelsmid ultrasoon laten reinigen. Gaat inderdaad in een bad, door het ultrageluid trillen alle aangekoekte delen los, ook in kleine onbereikbare hoeken en gaatjes. Deze methode is mijns inziens te prefereren boven chemische carburateur reinigers, die zijn namelijk echt heel agressief. Verder sluit ik mij geheel aan bij bij bovenstaande reaktie. Succes ermee
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)