Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
achterband gs
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

Vorig jaar een nieuwe achterband om mijn r100gs ('90) laten leggen. Na een paar maanden stond de band plat, maar was niet lek. De velg schoongemaakt en verder geen problemen gehad. Nu doet hetzelfde probleem zich voor. Ik heb het wiel in bad gedaan (de zwarte rand moet ik nog aan mijn vrouw verklaren) en de band lekt op vijf (!) plaatsen. Het lijkt wel of er lucht langs de openingne van de spaaknippels lekt. Vreemd want die zitten juist aan de buitenkant. Wie heeft ervaring met dit probleem? De buitenband is een metzeler tourance.

Arno
Reply
Reactie van bezoeker 'Len van der Gronden', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een voorband, deze was (in een bocht) ineens leeg. Dus met het wiel naar de motorzaak waar geen lek gevonden werd.
Een jaar later een nieuwe voorband laten monteren waarna men er achter kwam dat de Metzeler Enduro 4 band met binnenband gemonteerd moet worden. Achter rijdt ik overigens nog steeds (ca. 3 jaar) met een achterband zonder binnenband(komt deze maand bij de volgende band wel weer). Om kort te gaan een motorzaak kan je niet blindelings vertrouwen, kijk zelf goed op het zijvlak van je band of hier Tube Type op staat, is dit zo dan moet er een binnenband gemonteerd worden. Maar zoals je aan het voorafgaande ziet kan het wel zonder maar bij een lage bandenspanning/veel zijwaartse kracht op je band maak je kans op verschuiving van de afdichting.....

Succes
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad, zowel op de voorband als op de achterband staat 'Tube Type' en 'Mit Schlauch'. Met de dealer afgesproken dat de zaak in orde wordt gemaakt.

Arno
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)