Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
led knipperlichten
heb mijn licht verbouwde r65 van led knipperlichten voorzien , zoals voorzien knipperen de lichten te snel ! heb het oude relais vervangen voor een led , maar deze doet het niet? het is ook een 3 pins relais, iemand ervaring hiermee en suggesties?
Reply
Wellicht zijn de aansluitingen van het nieuwe relais omgewisseld ten opzichte van het originele, misschien dat je uit de cijfercodes bij de aansluitpennen een aanwijzing kunt vinden?
Als dat zo is, met wat voorzichtig peuterwerk de draden/stekkers uit de relaisfitting halen en op de goede (nieuwe) plek terugsteken.
Reply
Bij de weg, goede kans dat je indicatielampje het niet meer doet, omdat die tussen de linker en rechter knippers aangesloten is. Doe je de knipperlichten naar links aan dan krijgt de ene kant van het indicatielampje 12 volt, de andere kant ’ziet' als het ware de massa via de beide rechter knipperlichten, die hebben een veel lagere weerstand dan het indicatielampje (hoger wattage betekent meer stroom en dus lagere weerstand, wet van ohm) en dus zal het grootste deel van de spanning over het indicatielampje staan, dat geeft dus licht, de rechter knippers niet. Bij rechtsaf dus precies omgekeerd en loopt de stroom de andere kant op.
Bij led-knippers is de weerstand van de leds te hoog (dat is waarom ze zo weinig stroom verbruiken) en zal het indicatielampje niet branden (maar de knipperlichten aan de verkeerde kant misschien juist wel?)
Ik heb dit opgelost door 1 kant van het indicatielampje met 2 diodes aan te sluiten op links en rechts, en de andere kant van het indicatielampje op de massa.
Succes, en laat horen of het lukt!
Hugo
Reply
de eerste had ik ook al in gedachten, ga ik eerst proberen.
Reply
had nog normale knipperlichten liggen en de lampjes van 10 w vervangen door 21 w, probleem opgelost!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)