Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:
de remschijf van mijn bmwr850r word erg heet je kan er een ei opbakken de monteur zegt dat is normaal waarom gebruik je hem eigenlijk.ik heb dus ook overmatig slijtage van de blokken wat ik terug vind op de velg van mijn achterwiel.kan het zijn dat de remcilinder blijft hangen of is het echt normaal?alvast bedankt.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Natuurlijk is dat niet normaal.
Het kan zijn dat de rempomp blijft hangen, of geen speling heeft tussen de pomp en het pedaal.
Ook de remtang kan vastzitten, de zuigertjes of de pennen waarover de tank beweegt.
Alles eens demonteren, schoonmaken en met een lik kopervet monteren.
Groeten, Paul.
bedankt paul ik ga het proberen,vond het ook erg vreemd.gr jan
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Je rijd toch niet met je voet op het rem pedaal, word hij ook erg heet van.
Groeten Arnold
nou arnold zou kunnen maar ik weet zeker van niet,ik gebruik altijd de voorrem maar als nodig om bij te remmen de achterrem.nee ik heb zelf het iedee dat de remcilinder blijft hangen.
vr gr jan
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:
laat even weten wat je vindt..
Ben erg nieuwsgierig hiernaar. Zelf gehad met K100. Remcilinders zaten vol met prut.
s6 woutje
doe ik wouter maar kan een paar weken duuren heb de spullen besteld.nieuwe blokken en rem olie.nou nog even de tijd maar je hoort zeker van me.
gr jan
Reactie van bezoeker 'Hans de Ruiter', geïmporteerd van het oude forum:
Jan kijk of je hoes niet is verbrand (van je cardan) heb ik mee gemaakt
hallo,even de uitslag van de achterrem,hij zat inderdaad vol met prut en veel rotzooi .doet het nu weer als een zonnetje allemaal bedankt voor tips.
maar nog een vraagje de motor loopt na de winterstalling niet lekker meer hij ploft uit de uitlaat en rookt erg als ik gas geef heb er niks aangedaan moet hij soms na de winter weer eventjes los komen?
iniedergeval bedankt.
gr jan
Reactie van bezoeker 'Hans ', geïmporteerd van het oude forum:
<blockquote>hallo,even de uitslag van de achterrem,hij zat inderdaad vol met prut en veel rotzooi .doet het nu weer als een zonnetje allemaal bedankt voor tips.
maar nog een vraagje de motor loopt na de winterstalling niet lekker meer hij ploft uit de uitlaat en rookt erg als ik gas geef heb er niks aangedaan moet hij soms na de winter weer eventjes los komen?
iniedergeval bedankt.
gr jan
wat is een winterstalling ?
ik rij altijd door ]