Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remptobleem opvulbusjes
Ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Hier volgt een gelijke ervaring.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Inderdaad precies hetzelfde gehad. De rvs bussen zaten zo strak dat ik de laatste er met een hamer in moest slaan. Volgens mij zijn de rvs bussen een fractie dikker dan de originele waardoor je op een gegeven moment ruimte te kort komt. Met als gevolg dat de schijf strak maar ook volgens mij iets scheef komt te staan met trillen als gevolg. Mijn oplossing was om een aantal rvs bussen te vervangen voor de (iets dunnere) originele bussen en de veerringen die bij de rvs bussen zaten allemaal te vervangen voor de originele platte ringen zodat de schijf ook zijdelings iets meer ruimte krijgt. De Hobbyist had nog een aantal originele bussen naar volgens mij kan je ook nog bij de Knalpot krijgen.
xxxxxxxxxx
Lijkt me duidelijk
Reply
Hoi Erik,
Zo'n relatief dunne schijf (motoren) die iets zwevend loopt kan makkelijk zijn eigen stand zoeken en zal dus waarschijnlijk ook gelijkmatig afslijten.
In de autobouw zit de schijf vaak vastgetrokken op de ronddraaiende naaf maar.... die zijn bijv 15 mm dik en lopen, indien netjes centrisch gedraaid dus heel slingervrij.
Jou probleem met de vaste bussen is een "bogus" of "couterfeit" probleem. Omdat ik in de autobouw werk weet ik dat onderdelen met zeer grote marge worden verkocht, 1000% moet je wel rekenen. Productie kosten van een massa gemaakte remschijf bijv. 25 Euro en eind-verhandeld voor 250 Euro.
Er zijn dus massa's toeleveranciers die markt (geld) zien, maar ze maken maar wat, testen het niet, en kijken of het verkoopt via het internet...meestal lukt dat wel...

Met rem-delen etc moet je helemaal uitkijken. Sommige remblokken faden snel en blijven dan slecht remmen, te weinig frictie. Andere faden niet maar vreten je schijf op en slijten zelf niet, etc etc.. In Beverwijk zat een remblokkenmaker die hoogovenslak in z'n blokken verwerkte..goedkoop en was al heet geweest dus dat moest goed gaan...deze vraten de schijven helemaal op in 20.000 km maar werden wel verkocht in een mooi doosje!

Groeten Louis. R100RS 1978 264000 km.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)