06-22-2017, 07:09 PM
Haal als eerste eens de bedrading van de relais af (knipper en licht relais). Doe dit ombeurten om vast te stellen waar de brom vandaan komt, EN of de vreemde sluiting dan weg is.
Houdt er rekening mee dat beide zekeringen in princiepe alleen dingen buiten de koplamp en het motorblok beveiligen.
De groene bedrading dingen als je toeter, remlicht, controle lampjes. De witte bedrading dingen van je verlichting. Voor de zekering wit, na de zekering wit met zwarte streep ( groen net zo)
Zoemend geluid komt meestal van een spoel (relais), enkel eens van een lage-weerstand sluiting Die laatste ruik je meestal ook een beetje.
Dus proberen. Let wel op als je bedrading losneemt dat de rode altijd + is vanaf de accu, ook al het contact uit staat !!
En inderdaad, een schema erbij is verdraaid handig.
Succes Reynout
Houdt er rekening mee dat beide zekeringen in princiepe alleen dingen buiten de koplamp en het motorblok beveiligen.
De groene bedrading dingen als je toeter, remlicht, controle lampjes. De witte bedrading dingen van je verlichting. Voor de zekering wit, na de zekering wit met zwarte streep ( groen net zo)
Zoemend geluid komt meestal van een spoel (relais), enkel eens van een lage-weerstand sluiting Die laatste ruik je meestal ook een beetje.
Dus proberen. Let wel op als je bedrading losneemt dat de rode altijd + is vanaf de accu, ook al het contact uit staat !!
En inderdaad, een schema erbij is verdraaid handig.
Succes Reynout