Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW r100/7
Hoi,
Ik heb een vraagje, gister reed ik een stukje op mijn motor zette het lichtschakelaar aan en het contact viel uit! Heb de koplamp eraf gehaald, de twee zekeringen in de koplamp zijn nog intakt! Krijg geen stroom meer, wat zou ik verder nog kunnen checken?

vriendelijke groet, andy
Reply
Ik ga er van uit dat alles het in het verleden wel naar behoren werkte.
Demonteer de zekeringen en maak deze schoon alsmede de klemmen waar deze in zitten.
Plaats één en ander terug deze en controleer of alles nu weer werkt.
Klein dingetje nog, niet per ongeluk rode schakelaar [ zgn dodemansknop] aangezet ipv lichtschakelaar .............
Reply
Alles werkte in het verleden naar behoren, heb alle schakelaars gekontroleerd nadat alles uitsloeg, hoorde wel een zacht geluid uit mn koplamp komen vandaar dat ik de koplamp open heb gemaakt.
Ik ga de zekeringen demonteren en de kontaktklemmen schoonmaken!
Bedankt voor de snelle reactie...
Reply
Meet voor de zekerheid ook je contactslot door.
Reply
Ik heb iets soortgelijks gehad, wat uiteindelijk verdween nadat ik de contacten van het verlichtingsrelais in de koplamp heb schoongemaakt. Heb het nooit kunnen verklaren, moet eerlijk zeggen dat nadat het weer goed werkt heb ik me er ook niet verder in verdiept.
Reply
De zekering bij de accu gecontroleerd? Is er nergens meer stroom?
Reply
De /7 serie heeft maar 2 zekeringen (elk 8 ampere) en die zitten achter in het koplamphuis. Dus niet bij de accu.
Reply
Gisteravond heb ik de 2 zekeringen achter in het koplamphuis verwisseld, nog steeds geen contact!
Hoor wel als ik de run schakelaar aanzet een getik in het contactslot.
Nogmaals vriendelijk bedankt voor alle reacties

Reply
Heb je electrische schema's van je motor?
Reply
Nee, ik heb geen schema's
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)