Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toerental blijft na gas geven hoog
Met die remreiniger had ik ook geprobeerd maar niets te vinden. Ontsteking is met de stroboscoop juist gezet.
Waar vind ik dat artikel voor de afregeling van de carbu's? Ik heb geen vacuummeter.
Mvg
Reply
https://sites.google.com/site/bepbmw/Home
Reply
Kan het toerental blijven hangen door de vervroeger? Als er geen benzine komt van de carbu's moet het toerental toch zakken ongeacht de ontsteking?
Ik zal vanavond de carbu's nog eens afregelen.
Mvg
Reply
Quote:Kan het toerental blijven hangen door de vervroeger? Als er geen benzine komt van de carbu's moet het toerental toch zakken ongeacht de ontsteking?
Ik zal vanavond de carbu's nog eens afregelen.
Mvg
Ja! het is een vaak voorkomend euvel.
Het stationair toerental krijg je dan kunstmatig omlaag door de motor in de 1e versnelling even te belasten.
Als dan het toerental zakt en laag blijft, duid dit op een vast hangende centrifugaal vervroeging.
Loopt het stationair toerental echter weer op, duid het op een foutief afgestelde carburateur. Of valse lucht. o.i.d.
Controleer de ontsteking (centrifugaalvervroeging) eerst, voordat je opnieuw de carburateurs gaat gaat afstellen!!
Reply
Dan zal ik daar morgen eens naar kijken want dat heb ik wel als ik de motor belast zakt het toerental wel en blijft dit laag.
Best dan de veertjes vervangen of zit het eerder in het scharnierpunt van de gewichtjes?
Mvg
Reply
Quote:Dan zal ik daar morgen eens naar kijken want dat heb ik wel als ik de motor belast zakt het toerental wel en blijft dit laag.
Best dan de veertjes vervangen of zit het eerder in het scharnierpunt van de gewichtjes?
Mvg
Ik zou beginnen met het goed schoon maken van de centrifugaal-vervroeger, en vervolgens met de juiste smeermiddelen de diverse delen smeren.
Gebruik een dun laagje hittebestendig vet voor het asje (en het eventuele viltje), en een drupje dunne olie op de scharnierpuntjes.
Vergeet niet bij demontage en montage van de voordeksel telkens de massakabel van de accu los te maken.
Omdat jouw motor waarschijnlijk een potje heeft waar de puntjes en vervroeger in gemonteerd zitten, en waar je dus slechter bij komt, zou ik de veertjes sowieso preventief vervangen.
Ze kosten geen ruk en de hobbyist heeft volgens mij zelfs ook een ietsepietsie strakker type op voorraad.
Reply
Ik heb de veertjes vandaag gemonteerd. Ik heb hem even warm gereden en ik denk dat het opgelost is.
Heel erg bedankt voor jullie goede raad!
Ik heb wel nog een vraagje. Ik heb deze winter ook nieuwe remblokken gemonteerd vooraan (dubbele schijven)
Deze juist uitgelijnd maar nu piepen deze als ze warm komen. Heeft daar nog iemand een oplossing voor?
Mvg
Reply
Quote:Ik heb de veertjes vandaag gemonteerd. Ik heb hem even warm gereden en ik denk dat het opgelost is.
Heel erg bedankt voor jullie goede raad!
Ik heb wel nog een vraagje. Ik heb deze winter ook nieuwe remblokken gemonteerd vooraan (dubbele schijven)
Deze juist uitgelijnd maar nu piepen deze als ze warm komen. Heeft daar nog iemand een oplossing voor?
Mvg
Vergeet niet je mengsel en stationair toerental nu opnieuw af te stellen.

Als de blokken piepen tijdens het rijden, dus als je niet remt, komen de blokken niet voldoende vrij van de schijf.
Of je hebt een slag in een schijf
Als ze piepen tijdens het remmen, dan geld het volgende advies:
He voeringsmateriaal kan je het best voor montage een klein beetje afschuinen 2x2 mm aan de kant waar de schijf naar toe draait.
Aan achterzijde van het blokje en daar waar hij in de ankerplaat schuift een zeer dun laagje kopervet smeren.
Echter, wat vaak het probleem is dat de blokjes van de verkeerde fabrikant zijn, die een teveel of te grote metaaldeeltjes in zijn voeringsmateriaal heeft gebruikt.

Het voordeel van piepende remmen is dat de overige verkeersdeelnemers je beter horen aankomen.!

Reply
Vandaag is een toertje gedaan. Ik had dus mijn remblokken wat bijgevijld en koperver op de plaatjes gedaan en het gepiep is weg. Dus tot zover al super!
De veertjes van de vervroeger vervangen en dit is ook beter maar nog niet 100% weg. Ik zal deze week is proberen om de 4 veertjes er aan te hangen. Dan kan ik zien of dit nu wel de oorzaak is van mijn probleem.
Iedereen al erg bedankt!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)