Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toerental blijft na gas geven hoog
#1
Hallo,
Ik heb deze winter mijn R100Rs van 1980 nog eens onder handen genomen.
Nu ben ik vorige week gaan testrijden en zat ik met een probleem.
Als de motor warm komt en ik geef in neutraal even gas, blijft dit toerental wat aanhouden.
Hij zakt pas terug naar stationair toerental na +- 10sec wat vrij lang is.
Heeft iemand dit ook al eens gehad?
Mvg
Joost
Reply
#2
Wat heb je allemaal gedaan deze winter?

Kleppen en ontsteking goed afgesteld?

mogelijke oorzaken:
-gaskabel, bv 1 strengetje van de binnen kabel kapot, die als een veertje blijft hangen in de buitenkabel.
-gasklep-terugtrekveer te slap.
-centrifugaal vervroeging blijft hangen, controleren met afstellamp, smeren en/of veertjes vervangen.
-choke blijft werken, bv lekke pakking, kabels goed afstellen.

Hierna de carburateurs synchroniseren en afstellen.
Reply
#3
De gasklep sluit goed en de kabels zijn ook goed.
De vacuumcilinders sluiten ook meteen terug.
Choke staat uit en er zitten nieuwe dichtingen on o-ringen in.
Kleppen staan op 0.1 en 0.2
Zou dit kunnen door de gasnaals of zitting?
Reply
#4
Controleer of beide gaskabels wel "vrij" lopen. Het gashandel hoort op de veerdruk van de gasklep-terugtrekveren direct terug te komen in de neutrale positie.
Reply
#5
De kabels lopen zeker vrij. De gasklep sluit zich goed, de veren die deze klep sluiten zijn nog vrij sterk dus daar zit het probleem niet.
Reply
#6
Beste Joost 0404

Conditie van de Membranen gecontroleerd ?

Reply
#7
Weet je zeker dat je niets verwisseld hebt tussen linker en rechter startcarburateur?
Heb je gasklep er ook uit gehad ? Is die weer correct gemonteerd?
Reply
#8
De membranen zijn een 3jaar oud en optisch zie ik er geen mankementen aan.
Nee de startcarbu's staan links en rechts goed en met het puntje naar het hendeltje.
Gasklep is er niet uit geweest, maar hij had dit vroeger ook al maar nu is het wel erger.
Mvg
Reply
#9
Contoleer met remmenreiniger o.i.d of je ergens valse lucht aantrekt bv bij de carburateur rubbers.
Als de ontsteking perfect wekt en goed is afgesteld ,rest je nog de carburateurs opnieuw te synchroniseren en af te stellen
Denk erom de motor eerst goed warm te rijden voordat je het mengsel en stationair toerental afstelt.
(Kijk op mijn website voor het afstellen)
Reply
#10
Misschien toch een hangend vervroegertje?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)