Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80 plots niet meer schakelen...?
Goeiendag,
Kep in 2014 mijn BMW R80 zijspan uit '79 geheel gedemonteerd en waar nodig gereviseerd en alles vernieuwd.
Versnellingsbak omgeruild voor een revisie bak (particulier), de mijne had een schurend geluid,vandaar.
Alles weer in elkaar, heel verschrikkelijk goed lopen.

Afgelopen zondag (ca.5000km.later) lekker toeren, en na ca. 30 kilometer wilde ik terug schakelen van 3 naar 2 volgens mij, en helemaal niks.
Ik kon geen versnelling vinden, niet omhoog en niet omlaag. De versnellingspedaal "neemt" wel de ruimte (dus zit niet vast), maar pakt geen versnelling...
Moet ik vrezen dat de schakelveer in de bak kapot is en het hele spulletje kan demonteren of.....??
Ben benieuwd naar reactie.
Mvg.
Mike
Nieuweroord.
Reply
Een voordeel het is een BMW, dus achterbrug eraf en de bak kan er zo tussen uit. Ik ken wel motoren waarbij het hele blok moet worden uitgebouwd.
Reply
Weet ik, heb nog een paar Guzzi's. Verrekte ideaal!
Reply
Ik ook LM1.
Reply
Maar nog geen reactie omtrent versnellingbak probleem....
Reply
Mikebike, volgens mij ben je abuis met de schakelveer, in een 5-bak van een R80 1979 zit geen schakelveer, wel een drukveer op de prise-as. In een 4-bak zit echter wel een schakelveer, misschien bedoel je die ?, Mvgr.
Reply
Mikebike, hoe staat het met de schakelveer /, Mvgr.
Reply
Volgens mij is de conische flens los gekomen bij de uitgaande as. ( zit met 1 centrale moer vast)
Kun je gemakkelijk bij zonder de bak te demonteren.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)