Threads: 24
Hoi rood lampje wil niet helemaal doven ik heb er een nieuwe diode op gezet en een nieuwe regelaar
ben bang dat het toch het anker is ik heb op de slip ringen 3.8 gemeten bij 2000 toeren 14,40 volt ik heb een keer meer toeren laten maken een keer even uit en dan toch weer aan.dynamo geen kort sluiting.
Als het stationair toerental correct is afgesteld (800-1000 RPM) zal het laadstroomlampje inderdaad wat blijven gloeien. Bij meer dan 1000 RPM hoort het geheel gedoofd te zijn. 14.4 Volt laadstroom bij 2000 RPM is keurig!
N.B. Bij een defect anker brandt het laadstroomlampje juist helemaal niet meer!
Ik denk eerder dat je koolborstels versleten zijn of de veerspanning op de koolborstels is te laag. In dat laatste geval is het contact met het anker niet zo best en gaat het lampje af en toe branden.
Hoi,Deze heb ik ook vervangen waar ik net aan denk zijn de slip ringen die zal ik eens goed schoon maken je ziet zeer duidelijk slijtage.hopelijk niet te erg.
Je moet wel genoeg voorspanning hebben. Ik heb op de Moto Guzzi wel eens gehad dat ze nog geen halve slag voorspanning hadden. Bij hogere toerentallen gaan ze dan toch dansen.
Hoi,mensen alle punten na gegaan en gelukkig gevonden stekker cockpit een aansluitpunt gewoon weg gerot .toen Omar schreef bij een defect anker brand het juist niet moest het wel een verbinding zijn.ik wil jullie allen bedanken nog een paar weken en weer de straat op.
Fijn dat je het probleem gevonden hebt!