Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vervangen knipperlichtschakelaar
Ik ben erachter dat de knipperlichtschakelaar van mijn R100RT (1991) niet goed is: naar rechts werkt hij dan weer wel, dan weer niet.
Ik heb een andere schakelaar met kabelboom.
De kabels moeten onder de tank aangesloten worden. De tank moet eraf, lijkt met geen probleem (of wel?). Iemand vertelde mij dat de kabels bij het balhoofd ergens tussendoor moeten en dat dat een heel 'gepier' was. Weet iemand hoe dit moet gebeuren/heeft iemand een tekening hoe één en ander loopt / moet gebeuren?
Reply
Beste Bertsche

Dat wijst zich dus vanzelf, je haalt de tank eraf en je volgt de kabelboom(pje) van je schakelaar.
legt de nieuwe kabel ernaast. Dan haal je de stekkers los van en vervangt deze door die van de nieuwe kabelboom.
Appeltje eitje.

succes René
Reply
Bedankt, snap ik. Maar het moet nogal een gedoe zijn bij het balhoofd, moet ergens tussendoor.
Ik kan het zo niet zo goed zien, ik ga sleutelen wanneer het weer een beetje warmer wordt.
Misschien weet iemand wat het moeilijke is!
Reply
Het is niet moeilijk, je trekt eerst de kortste draadboom met stekker eruit en dan de andere.
Montage in omgekeerde volgorde.
Reply
Dank, je bedoelt eerst de korte door een "opening" en dan de andere?
Die doorvoer is bij de balhoofdplaat?
Reply
De linker schakelaar is het!
Reply
Ik denk dat dit klusje idd wel meevalt. Mocht het nu een keer voorkomen dat je een lange draadboom ergens moet vervangen dan heb ik ook wel eens de truc gebruikt om van de nieuwe draadboom alle stekkertjes plat tegen de draadboom te leggen en op plekken bij meerdere stekkertjes deze achter elkaar plat tegen de draadboom .
Dan op die plekken krimpkous erover heen en krimpen. Dan blijven er nergens stekkertjes "hangen"bij doorvoeren van de draadboom.
Vervolgens voor de oude draaboom te verwijderen bind je hier aan het einde een touwtje aan. Als de oude draadboom is verwijderd kun je dit touwtje gebruiken om de nieuwe draadboom te geleiden. Op die manier komt de nieuwe draadboom altijd op dezelfde goede plek terecht.

René

Reply
De enige manier om zoiets te leren , is eraan te beginnen en maar kijken waar het schip strandt ( meestal gaat het goed). Mochten er problemen zijn, kun je het altijd hier vragen. Gewoon doen.Succes!
Reply
Bedankt, ik hou jullie op de hoogte!
Reply
Hoi, hier een tip. Ik heb ook heel lang liggen klooien met het knipperlicht, Dan weer wel, en dan weer niet. Knipper relais vervangen en zo , maar dat hielp allemaal niet. Maar ergens in het midden van de tank, loopt de kabel boom van het knipper licht en daar zit een diode in verstopt !! Die zie je bijna niet. IK heb deze toen er tussen uit gehaald en toen deed het weer. Maar naar 1 jaar toch weer storingen. Bij de hobbyist een nieuwe knipper licht diode besteld, en tot nu toe , doet ie het weer. Succes Groet René.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)