Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofindicatie fout BMW R1100RS (1999)
Al enige tijd gaat mijn brandstofindicatie lampje plotseling branden en gaan ook de blokjes voor brandstofniveau op display allemaal uit, terwijl de tank nog geheel of deels vol is. Dit kan kort duren maar soms ook meer als een dag om daarna weer de juiste indicatie aan te geven. Dat duurt vervolgens ook weer enige tijd soms kort (enkele minuten) maar soms ook meer als een dag en dat herhaald zich steeds. De hele tankvlotter etc. er al een keer uitgehaald en de brandstoffilter gelijk vervangen, maar kon niets abnormaals ontdekken en situatie is nog steeds ongewijzigd. Iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken om dit te verhelpen?
Reply
Heb je de draadboom en alle (stekker) aansluitingen ook al gecontroleerd ?
Reply
Nee, ga hem binnenkort weer helemaal uitelkaar halen en alles nalopen op kabelbreuken en aansluitingen, maar wellicht heeft iemand dit al eens meegemaakt met een meer directe zoekrichting voor dit euvel.
Reply
Ok,
omdat je schrijft dat alles in 1 x weg valt lijkt mij een kabelbreuk een mogelijke oorzaak. Her dan wel, dan niet patroon past daar ook wel bij als de draadboom langs een bewegend deel (stuur, balhoofd ed) loopt en soms geraakt wordt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)