Posts: 1
Threads: 1
Joined: Jul 2016
Reputation:
0
Wie kan me adviseren met het volgende betreft R75/6:
Met stroboscoop zie ik "S" stationair juist verschijnen/ wellicht iets te hoog/vroeg.
Op toeren zie ik de letter "F" net maar de markering niet.
Grondplaat staat volledig naar links en is niet verder te stellen.
Motor loopt prima, wil echter de ontsteking 100% hebben staan alvorens carburateurs te synchroniseren.
Alvast dank voor tips!
Als ik het zo lees staat hij stationair wat vroeg, en op toeren wat laat, als de "F" onder in het kijkgat staat.
De grondplaat staat maximaal links, dus vroeger kan niet. Ik kan me voorstellen dat als je hem precies op de middenstreep van "S" afstelt, de F nog minder zichtbaar is.
Is de vervroeger wel goed gangbaar- dus haalt ie de max. vervroeging wel?
Dat de grondplaat op max. vroeg moet staan kan veroorzaakt worden door een nokkenas-ketting die op zijn eindje loopt. Nokkenas timing loopt dan achter, en moet je om dat op te vangen de ontsteking steeds vroeger zetten -tot het niet meer kan.
Hopelijk heeft iemand anders een betere bijdrage.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Hallo Marcel
gaan de punten wel ver genoeg open?
Ik dacht 0,45 mm.
MVG BMWer
Dank voor de reacties!
Contactpunten moeten tussen 0.35 en 0.40 staan, dit klopt.
@PeterH: F staat bovenaan in het inspectiegat, markering ervan niet zichtbaar. Verloop nokkenasketting klinkt logisch maar lijkt me niet eenvoudig te controleren. Aangezien de motor verder goed loopt laat ik het maar hierbij.
Groeten,
Marcel
Als de "S" en de "F" hoog in het kijkgat staan staat het spul blijkbaar wat te vroeg.
Grondplaat tikje naar rechts draaien en kijken wat er gebeurd? Moet daarna natuurlijk wel weer opnieuw statisch afgesteld worden.
Met vriendelijke groet,
PeterH