Threads: 31
Heeft iemand ervaring met demontage en montage van stofhoezen op zuigers van ATE remklauwen? De remklauwen heb ik inmiddels gemonteerd maar de vraag is nu hoe de rubberen stofhoezen kunnen worden gedemonteerd en weer zonder ze te beschadigen worden gemonteerd. Heeft iemand een tip hoe de zuigers maar buiten gedrukt kunnen worden? Dank alvast voor jullie input!
De zuigers zou je naar buiten moeten kunnen "pompen" door de blokken er uit te halen en de remhandel te blijven inknijpen. Maar als ik goed heb, heb jij de klauwen net gemonteerd ? Je zou ze er dan met luchtdruk op de remleiding aansluiting (ontluchting nippel dicht) er uit moeten kunnen blazen. Doe voor die tijd wel een doek tussen en om om beschadiging door er uit vallen tegen te gaan. Geen compressor ? Ik denk dat het met een goeie fietspomp ook zou moeten lukken, anders ben ik bang dat alleen een nieuw rubber het niet gaat doen.
Reynout
Hallo Schrijver. Dank voor jouw bruikbare tip! Ik monteer de remklauwen weer, verwijder het voorwiel en pomp de zuigers uit de klauwen. Ik hoop dat het zo werkt. Weet jij of het nodig is om remmenvet aan de zuigers te doen alvorens deze weer te monteren met een nieuwe stofhoes of zorgt de remolie al voor smering vd zuigers? Met vriendelijke groet,.... Mic.
Hoi Mic,
Een tijd geleden heb ik al geschreven over dit probleem. De chrome laag op de ijzeren zuiger is op een moment door, of aangeroest en de zuiger zet zich vast.
Ik zag dat zo'n losse zuiger 59 Euro's moest kosten draaide er zelf een uit de aluminium legering 6082T6. Dit is een zeewater bestendige aluminium legering die zonder verdere bescherming op boorplatforms wordt gebruikt.
De zuigerdiameter is 40,00 mm, de rest is eenvoudig.
Tot nu toe werkt alles perfect....remt als speer in het gras.
Groeten, Louis R100RS 2-78 260.000 km.