07-20-2016, 02:41 PM
Je kan om de accu ook netjes een stukje (zwarte) EPDM rubber dak of vijverfolie vouwen.
EPDM is zuurbestendig en duurzaam
EPDM is zuurbestendig en duurzaam
Accu vervangen R100RT 1980
|
07-20-2016, 02:41 PM
Je kan om de accu ook netjes een stukje (zwarte) EPDM rubber dak of vijverfolie vouwen.
EPDM is zuurbestendig en duurzaam
07-20-2016, 04:21 PM
Dank je Bep,
goeie tip want dat is ook beter steenslag bestendig dan alleen wat verf, maar heeft wel wat minder warmte geleiding naar de rijwind natuurlijk. Dus gericht toepassen lijkt me om opwarming van de accu te voorkomen. Reynout
07-20-2016, 08:13 PM
Rijwind koeling speelt volgens mij geen rol bij een start-accu.
Dus maak je daar geen zorgen over.
07-20-2016, 08:53 PM
Bep,
Ik zat meer te denken aan opwarming omdat hij achter de carterpan (in de rijwindkoeling) zit en kort onder de versnellingbak en tussen 2 uitlaatpijpen. Warmte die de accu daarvan oppakt zal hij via rijwindkoeling , ik denk hoofdzakelijk via zijkanten en onderzijde, weer kwijt moeten raken. Om die reden heb ik ook gekozen voor een "metal jacket" uitvoering van de accu, dus 1 met een metalen omhulsel - omdat dat metaal de warmte waarschijnlijk sneller verspreidt. Het probleem zal zich waarschijnlijk alleen voordoen als je bij 30°C te lang voor een stoplicht staat , maar ik kan het niet echt 'vastleggen' dus vandaar mijn keuze. groet Reynout
07-20-2016, 08:59 PM
Tja! Dat weer wel natuurlijk.
07-20-2016, 09:04 PM
Nou rij ik niet bij temperaturen boven de 25°C (mij veel te warm met zo'n leren pak aan) en hebben we hier in Drenthe niet veel stoplichten , dus zal het probleem zich bij mij niet zo snel voordoen ;-)
|
« Next Oldest | Next Newest »
|