Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMw R100 carburateurs koppeling etc.
#1
Goede middag,

Vandaag verder met het R100 bj 1979 klus project, afgelopen winter heb ik het blok overhaald. Als reden overmatig olie verbruik en een duidelijke handtekening op de parkeerplaats. De cilinders zijn twee maten opgeboord bij de sponsor en ook de koppen zijn overhaald. Nu verder met de kleine dingen.

Vandaag een poging gedaan de carburateurs af te stellen met een set synchroon meters. De Linker carburateur komt niet, reageert niet als ik aan de stelschroef draai. Trek ik de bougie dop van de linker er af dan stopt hij, bij de rechter, loopt onverminderd door.

Nu overweeg ik om de carburateurs volledig te overhalen nadat ik ze vorige jaar schoongemaakt heb.

Wat te vervangen tijdens de revisie:
Sproeiers;
Vlotters;
Sproeier naalden;
Pakkingen;

Tips, andere items om te vervangen , is het nodig om de sproeiers te vervangen? Zie ik iets over het hoofd?

Tweede item is de koppeling, goed afgesteld, 201mm 2 MM vrije slag. De frictie plaat en druk platen zijn vervangen, toch slipt deze. De handel gaat zwaar, er zit een goede veer achter, gemeten. De veer heeft een grijze punt als markering, zegt dit iets over het type veer? Tips om het slippen te stoppen?

Alvast bedankt,

Groet Gerwin
Reply
#2
Zit er links wel benzine in de vlotterbak ?
Reply
#3
Controleer inderdaad eerst of beide carbs wel (even veel) benzine krijgen. Zo niet dan moet je de sproeiers doorblazen. Kijk ook even of de vlotternaalden wel op gelijke hoogte hangen (afhankelijk van het model 3e of 2e groef van boven).

2 mm vrije slag van de koppelingskabel is te strak; moet 3 mm zijn (tot 1981). Slippende koppeling zou ook kunnen worden veroorzaakt door een kapot druklager.

Overigens zou het handig zijn als je vermeldt wat voor een R100 het betreft. Het model R100 is alleen van 1981 tot 1984 gebouwd, dus als het bouwjaar echt 1979 is heb je een R100T, R100S, een R100RS of een R100RT.
Reply
#4
Goede middag,

Het betreft een R100 rs van 1979. Ik ga de carburateurs, vlotter niveau controleren. Wat betreft de naalden en sproeiers, ik verwacht dat deze al 80 000 km mee gaan. Deze motor heeft niet bepaald veel onderhoud gehad. Is het wijsheid de naalden en sproeiers meteen te vervangen? Welke sproeiers horen er in?

Groet en bedankt
Reply
#5
Op basis van een R100RS 1979:

Hoofdsproeier: 170
Naaldsproeier: 2.68
Naald op 2e groef van boven
Reply
#6
Goede avond,

Een vraag over de schroefjes van de vlinderklep in de carburateur, gasklep. Ik heb deze losgenomen om de o-ring te vervangen, alle o-ringen zijn gaar. Ik weet dat deze schroefjes in de locktite terug gezet moeten worden maar zie op YouTube dat ze voor eenmalig gebruik zijn?

Alvast bedankt,
Reply
#7
Lees hier: http://bmwmotorcycletech.info/bingcv.htm
"If the shaft is removed, then you must decide about the screws, to replace or not, to peen... or.... Loctite them."
En hier: http://forums.bmwmoa.org/showthread.php?...ttle-shaft
Reply
#8
Goede avond,

Mijn ontsteking, problematisch. Afgelopen weekend heb ik deze voor de vierde keer dit seizoen afgesteld. Vanavond een proefrit... Wat reed dat lekker, het eerste stuk. Soepel lopen geen geplof, tot... Ik reed weg bij het stoplicht, ja en alweer... Ineens, een grasmaaier of een Harley. Plof pruttel en einde met soepel lopen.

Iemand bekend met did probleem? Is het de plaat, speling van de contact punten of de rotor?

Ik durf het spul niet te strak te draaien, fragiel die schroefjes en het asje.

Tips zijn erg welkom, vier keer stellen is wel genoeg.

Ontsteking heeft de volgende nieuwe onderdelen: bougies, bougie kabels, contactpunten en condensator, veertjes op de vervroeger (dacht dat dit de oorzaak was).

Hoor het graag,
Reply
#9
bobines?
Reply
#10
Hans?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)