Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R75/7 loopt op 1 cylinder na carb revisie
Dus - de linker cylinder doet niet mee..ik heb de carbs ultrasoon gereinigd en van nieuwe onderdelen (sproeiers, naalden, rubbers, membraam) voorzien. Weer gemonteerd en geen actie aan de linker kant...als ik de vacuumsynchronisator aansluit gebeurt er ook niks op de linker carb

Is er ergens een checklist die ik na kan lopen om erachter te komen waar het issue zit? Zeer teleurstellend ditSad

Reply
Kijk eens of er benzine in de vlotterbak zit .
En dan eventueel de remreiniger test .
Reply
Thanks! Bezine zit erin; hoe gaat die remreiniger test?
Reply
De motor heeft van te voren gelopen, en heeft compressie op die cilinder?
Heeft de bougie van de niet lopende cilinder een goede vonk,en op het juiste tijdstip? Zo niet, dan het onsteking probleem oplossen.
Is de bougie van die cilinder nat van benzine na de startpoging? Zo niet, dan krijgt de cilinder geen brandbaar mengsel binnen.
Je kan dan tijdens het starten eens met "start-pilot" ,of remmen reiniger in de inlaat van de carburateur spuiten.
Wil hij dan wel op die cilinder gaan lopen, dan is dat een extra indicatie dat er geen/onvoldoende brandstof aan het mengsel word toegevoegd.
Is dit het geval dan moet je alle brandstof toevoer kanalen maar nog eens reinigen ,en de basis afstelling van de gasklep en stationair schroef controleren.
Reply
Wat bep zegt , je kunt met remmenreiniger of startpilot ook controleren of de carb's valse lucht aanzuigt.
Reply
Veel dank! Nu koffie en dan aan de slag, laat jullie weten!

De bougies zijn trouwens helemaal zwart en smerig
Reply
Kijk dan ook eens hierna http://www.turbododge.com/forums/f4/f62/...guide.html ,wellicht kan je hieruit ook al iets concluderen.
Reply
Handige site .
Reply
Relaxt thanks. De /7 loopt! Stationairschroef was te ver uitgedraaid..wel alles goed kunnen nalopen, ontsteking, kleppen..zometeen de koude start..
Reply
Vergeet niet de carburateurs goed te synchroniseren!
Kijk eventueel op mijn site.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)