Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kering cardan
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ben in bezit van R1100 RT, die lichte lekkage sporen vertoond aan de cardan.(druppels onder aan afdekrubber) Dealer stelt voor kering te vernieuwen. Wie heeft hier ervaring mee?
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

gebeurt regelmatig...
ongeveer een uurtje werk
't kardanhuis iets minder vol doen is de boodschap ipv 250cc is 220 genoeg en de keerring gaat veeeel langer mee... ook de veer die rond de keerring zit kan je uit mekaar draaien en een halve cm korter maken en weer in mekaar draaien...
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, is het gewoon die moeren lossen die je ziet als je wiel weg heb ?
deksel los en keerring vernieuwen en deksel weer terug ?

Aangezien ik van de zomer weer op pad wil, ook naar buitenland wil ik het eigenlijk preventief doen.

grt, Peter
Reply

Sorry, t gaat mij om een 2 klepper...
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo, is het gewoon die moeren lossen die je ziet als je wiel weg heb ?
deksel los en keerring vernieuwen en deksel weer terug ?

Aangezien ik van de zomer weer op pad wil, ook naar buitenland wil ik het eigenlijk preventief doen.

grt, Peter
Dat is inderdaad de procedure. Er zitten nog twee kleine gaatjes in de plaat waar je boutjes in kan draaien om hem er af te trekken. De aandrijving met lager komt ook mee, die moet je er uit halen (drukken/slaan: het deksel verwarmen maakt dit makkelijker). Zorg ervoor dat je de nieuwe keerring op de juiste diepte zet zodat de lip goed contact maakt met wat hij af moet sluiten, anders krijg je weer lekkage. Zorg er ook voor dat de spiebanen van de aandrijving de nieuwe keerring niet beschadigen als je de zaak weer in elkaar zet (met een kartonnetje tussen spiebanen en keerring bijvoorbeeld). Je kan testen of hij lekvrij is door er wat olie op te gieten en hem dan even weg te leggen. Als je het lager weer goed volledig in het deksel hebt kan je het weer teruzetten, bouten kruislings aanhalen en klaar. Het deksel moet soepel op de eindaandrijving terupassen, als er een kiertje blijft die je denkt te kunnen sluiten door de bouten aan te draaien zit je lager niet diep genoeg in het deksel. Gebruik ook een nieuwe pakking, en verwijder goed alle oude pakkingresten.

Een beschrijving van de procedure staat ook op http://bmwmotorcycletech.info/rearwhlsplines.htm sectie III, de 'left seal'. Veel succes.
Reply

mooi, bedankt
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)