Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overlopen linker caburateur R80 RT
Beste forumleden,

De linker carburateur van mijn R80 RT loopt over: als ik de BMW op de zijstandaard wegzet, kraantjes dicht, dan loopt er de volgende ochtend benzine uit de linker carburateur als ik 'm van de standaard afhaal. De motor heeft door omstandigheden een lange winterstop gehad van 7 maanden, en daarna is het gedoe begonnen. Ik heb al de vlotter + vlotternaald + pakking vervangen, de vlotterhoogte staat goed (gelijk aan de rechter carburateur, die is probleemloos). Enig idee wat dit nog kan zijn ? Heeft ultrasoon laten reinigen zin ?

Graag jullie advies.
Reply
Ik zou eens kijken of het kanaaltje waar de vlotternaald in zit schoon is op de plek waar de naald afsluit, dus bovenin het kanaal. Mogelijkerwijs is hier een vervuiling ontstaan door het stilstaan. Ultrasoon reinigen kan geen kwaad maar is wellicht overbodig.
Reply
Bij mij hadden de vlotters een beetje weerstand aan de asjes bij het omhoog bewegen. Schoongemaakt en het was verholpen.
Reply
bekend probleem, in mijn geval alsvolgt opgelost:
in schuine stand( bv op zijstandaard) bleef het metalen beugeltje van de vlotter hangen op het wat ruwe oppervlakte van het caburatiehuis waar de pen doorheenloopt. in schuinestand zakt de vlotter naar 1 kant. ik heb de binnenzijde van beide delen van het huis, daar waar de pen doorheen loopt, heel glad geschuurd, vervolgens aan beide zijde van de vlotter op de pen een 2 mm ringetje gezet. er bleef nog genoeg ruimte om de vlotter axiaal over de pen te bewegen.

dit alles nadat een nieuwe vlotternaald geplaatst was, alles ultrasoon gereiningd was en niveau afgesteld. die al genoemde acties hielpen bij mij niet.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)