Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bevrijd van de ophokplicht en weer rijden.
#1
In de winter heeft de motor (R100RT 79) een grote beurt gehad en het rijdt weer als een trein. Ik zoek alleen de oorzaak waarom de motor maar op 1 (rechter) cilinder start als ik de choke gebruik. Ik laat het noodgedwongen even op 1 deze cilinder warm draaien. Pas bij het volledig uitzetten van de choke komt de tweede cilinder weer op gang waardoor ik het correcte motorvermogen heb. Beide chokekabels van de carbs zijn synchroon. Heeft iemand een verklaring waardoor ik het probleem kan Oplossen. Alvast dank veer het meedenken.
Reply
#2
Heb je toevallig de carburateurs ook een grote beurt gegeven en daarbij de chokeschuif verkeerd om gemonteert. De stip op het choke-as moet naar de cilinder wijzen.
Reply
#3
"Pijpje" in de hoek van het vlotterbakje zou verstopt kunnen zitten.
Daar zuigt de choke zijn benzine op.
Even flink doorblazen met hoge druk.
Reply
#4
Bevrijdt van de ophokplicht mijn R65 voor zijn 30ste verjaardag een stel RVS-dempers cadeau gedaan. Door mijn Doe-het-zelf werkplaats besteld bij onze sponsor. 5 jaar geleden chromen exemplaren (Sito) er op gezet maar zo ongeveer bij de montage begonnen die al roestpukkels te vertonen die niet weg te poetsen waren. Dat was dus verchromen op zijn Italiaans geweest.
Reply
#5
Pijpje in de vlotterbak was open. Aan de carbs is verder geen service geweest. Heb alleen de pakking van het bakje vervangen. Tweede cilinder komt echt pas in als ik de choke helemaal sluit. Als de motor warm is en ik schuif de choke weer open dan begint de motor wat te ploffen aan de cilinder die dan niet werkt en begint in te houden.
Reply
#6
Ik zou de gehele carburateur loshalen en alles demonteren. Alles eens lekker doorblazen en chokehuis voorzien van nieuwe pakking [ ! ] . Met het pijpje bedoelde ik niet het pijpje in het midden, laat dat duidelijk zijn.
Reply
#7
Die in het hoekje
Reply
#8
En onder in dat pijpje in het hoekje zit een sproeier die je er uit kan draaien.
Reply
#9
Ik ben geen techneut. Het pijpje is niet verstopt. Ik krijg de motor wel aan de praat maar ik wil gewoon dat alles tedelos werkt.
Reply
#10
In het pijpje in de hoek zit geen sproeier. Daar is het te dun voor. In het midden tussen de drijvers van de vlotter zit wel in een dikker buisje verzonken een schroef die eruit te draaien is.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)