Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
electronische onsteking. Hulp Gevraagd !!
Op mijn R100rs van 1978 zit een after market onsteking van het merk Piranha.
Daar ik de originele kabelboom heb verwijderd en een zo simpel mogelijke kabelboom wil aanbrengen vraag ik me af of jullie weten hoe de onsteking aangesloten moet worden. aan de Hardware heb ik niets veranderd... heeft voorheen altijd gewerkt echter nu geen vonk meer.

Vanaf de bobines die in serie geschakeld zijn ( 6 volt) heb ik op aansluiting 15 de zwarte draad die van de electr onstekingmodule komt. tevens heb ik op deze aansluiting een 12 volt geplaatst die via het contact slot werkt. beide bobines doorverbonden en op
de andere bobine zit op pin 1 een blauwe kabel die van de onstekingsmodule komt... ik neem aan dat hier ook nog een pulskabel op moet maar welke ?? zie ik iets over het hoofd of heb ik het helemaal mis.
Mocht er nog iemand een schema van hebben hou ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

ps... bobines heb ik inmiddels doorgemeten en hebben de juiste waarden.
Reply
Zijn de bobines ook van piranha?
Reply
Hallo Benno,
ik heb wel aansluitschema's van zo'n Piranha ontsteking.
Kan echter niet scannen. Als je belangstelling ervoor hebt laat me dan even weten hoe je het wilt krijgen.
Vriendelijke groet
Hans
Reply
Quote:Hallo Benno,
ik heb wel aansluitschema's van zo'n Piranha ontsteking.
Kan echter niet scannen. Als je belangstelling ervoor hebt laat me dan even weten hoe je het wilt krijgen.
Vriendelijke groet
Hans

Hallo Hans,

een foto van het schema zou super zijn. !!! Mijn mail adres is benonline1@hotmail.com

Alvast bedankt !!!

Reply
Foto`s inmiddels binnen Hans.

Dank voor het doorsturen . Superrr !!!
Reply
hallo, heb je de oude kabel boom nog?

verkoop je deze?

gr Rob
Reply
gedeeltelijk wel Rob. denk dat er een paar kabels missen . :-(
Reply

Forum Jump: