Ik heb jaren en jaren Michelin Pilot gereden maar een waardige opvolger heb ik nooit gevonden. Metzeler Lasertech heb ik er na een paar duizend km afgehaald. BT45 geprobeerd maar ik heb ze er ook ruim voor de slijtagegrens vervangen door een andere Michelin. Vond ik ook niks. Nu weer een VT45. Ik vind het nog steeds een klote band die beroerd door de bochten stuurt. Ik zwaar sturen bij stapvoet-snelheid manoeuvreren. Alle b-spanningen geprobeerd en hebben een zeer forse invloed op onderstuur en overstuur.
Ik vraag mij ook af wat hierna moet komen.
R80, 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
Onder mijn R100RT uit 1989 heb ik jarenlang Michelin Macadams gehad. Heerlijke banden om mee te rijden. Helaas wordt de benodigde maat niet meer gemaakt.
Daarna met Bridgestone BT45 gereden. Bij droog weer, een heerlijke band om rechtuit mee te rijden, maar bij een beetje regen is het niets. In de bochten voelt hij niet echt stabiel.
Nu weer over gestapt op Michelin, maar dan de Pilot Activ. Tot nu toe bevalt deze goed. De bochten kunnen weer als vanouds genomen worden zonder onveilig aan te voelen. Bij regen ook geen problemen.
Wat de levensduur van de band is, is nog afwachten.
de michelin pilot activ is een droogweer band
uitkijken bij een nat wegdek
goedenavond,
ik heb op mijn R80/7 achter een BT45 400-18 liggen, en nu wil ik ook een BT45 3.25-19 op het voorwiel laten monteren.
Ik kan deze alleen nergens een tt versie vinden, alleen tubeless.
Kan je deze soms monteren met een binnenband? ik weet hier niet genoeg vanaf.
Als ik naar een alternatief moet, iemand tips?
ik hoor goeds over dunlop arrowmax, wie geeft raad?
dank, Markie
Na een dikke vette schroef in een bijna nieuwe BT45 is er een binnenband ingekomen en daar nog meer dan 15.000 km mee gereden. Een binnenband kan dus.
Rij al jaren met de Dunlop Arrowmax GT501, met binnenbanden, nog geen problemen mee gehad.
Is de tubeless uitvoering.
R75/5 van 1972 met gespaakte wielen uiteraard.
okido, een BT45 met binnenband gaat erop... dank,
Echt handig dat de jaartallen niet bij de berichten vermeld staan.
Mijn bericht van "22 maart" is echt al van een paar jaar geleden.................