Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vastgelopen achterrem
#1
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Wat ik nu weer meegemaakt heb.
De achter rem vastgelopen na constant 130 gereden
te hebben .
Liet ik op de afrit mn gas los , ik schrok dat hij zo
flink vertraagde.
Gelijk gestopt zag ik dat de achter schijf helemaal blauw was.
Op de hoofdstandaard gezet was er ook geen beweging
in het wiel te krijgen.
De motorzaak gebeld of ze me op wilde halen.
Eerst moest de achterklauw gedemonteerd worden .
voor dat hij de bus in geduwd kon worden.
Daarwas hij wel even mee bezig .
Weet iemand hoe dit kan gebeuren.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik ook meegemaakt op een R100RT '80.

De remschijf was gloeiend heet. Ik heb het wiel wel weer draaiend gekregen door mijn zakmes er langs te stampen aan beide zijden van de schijf.
Later bleek dat door vuil de zuiger van de hoofdremcilinder (rempedaal) was vastgelopen. Eigenkijk niet de zuiger, maar het verlengde, de pen die naar buiten loopt.

De schijf kon ik weggooien, allemaal scheurtjes van de gaatjes naar de buitenrand.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Deze gebeurtenis doet me denken aan hetgeen John van der Kaap op dit Forum vorig jaar gemeld heeft. De verdenking is naderhand gerezen dat er, net als bij Frans hierboven, vuil in de zuiger van de remcylinder heeft gezeten. Bij John was het de voorrem. Hij is bij het wegrijden met <20 km/h op z'n kant gegaan.
Hoe lang is het geleden dat je de remvloeistf had vervangen?
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Erik
Ik heb deze BMW sinds 3 maanden.
Hij zit nog net 1 week in de garantie.
De dealer zei dat het mogelijk was dat er vuil in de klauw zat.
Ik heb nog wel gezien dat hij de klauw er af haalde .
En ik zag ook dat de blokjes geen controle gleuf meer hadden , waar mee je kan zien of ze versleten zijn.
De remvoering viel uit de klauw in schilvers ,stukjes.
De monteur zei dat de voering door de hitte was verbrand.
Ze vertelde ook dat de schijf krom getrokken was.
Ik was erg geschrokken want ik moet er niet aan denken
dat bij 130 km per uur het achterwiel zou blokkeren.
Ron
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik ook gehad met de voorrem bij 120 km/h, maar je rem blokkert niet in eens. Je merkt het vanzelf als je motor zwaarder moet trekken.

Is inderdaad vuil in je hoofdremcilinder. Nieuwe schijf en blokken zijn dan geen overbodige luxe.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Hier met Ron weer even.
Toen ik de motor kocht zij de dealer dat hij hem,
nog even na zou lopen.
Had hij dit kunnen op merken?
Hij had deze K100 ingeruild op een andere.
Nu ik hem beter heb bekeken vond ik ook een verroeste
frame buis in het achterlicht .
Maar je kijkt ook zo naar binnen tussen achterlicht
en nummerplaat.
Dus water komt ook makkelijk naar binnen.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'jerrimy', geïmporteerd van het oude forum:

Het is niet makkelijk op te merken vooraf, preventief onderhoud voorkomt het probleem...als je blokken eenmaal vastgaan zitten word de schijf heet je remolie gaat koken dus de druk word steeds groter.

Wat betreft je frame lekker flink tectyleren de boel.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)