Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gas blijft 'hangen'
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen, als mijn R100 G/S lekker warm is gereden, lijkt het of het gas blijft 'hangen'. Het toerental gaat maar heel langzaam terug naar stationair. Gaskabels en kabelspeling zijn okee. Heeft iemand een suggestie ??
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk eens naar je vervroeger misschien dat die blijft hangen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

Heb dit probleem wel eens vaker meegemaakt. Bij mijn R100RT trek ik dan de aanzuigbuizen naar de carbu's eraf en maak het kanaaltje, dat dan onder zichtbaar wordt in de carbu, schoon. Oorzaak van de kwaal is de carterventilatie, die rotzooi naar de carbu's voert. Daarna loopt ie weer direct terug naar stationair toerental.
Succes,
Dago Langen.
'81-er R100RT, >200.000km.
Reply
Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum:

Is niet aan de ene of de andere carburateur het terugtrekveertje gebroken. Kan na enkele tientallen jaren gebeuren. Zo'n veertje kost zo weinig dat het aanbevelenswaardig is tegelijk ook het andere, even oude, veertje te vervangen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:

Ik denk dat Joacob gelijk heeft.
Mijn R100 van 1983 had een identiek probleem. Op temperatuur na 15 km, bleef de motor op 1600 rpm draaien en viel daarna pas terug op 1000rpm.
Uitvoering: Hall impulsgever met mechanische vervroeging. Het probleem begon bij 80 dkm. Combinatie van hard geworden vet en uitgerekte veertjes
Oplossing: 2 nieuwe veertjes bij Hobbyist ad Ä 7,5 ps. in de impulsgever plaatsen.
Tip: probeer eerst 1 veertje. Bij montage van 2 veren loopt de voorontsteking achter en houdt de motor bij gasgeven in (eigen ervaring)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)